شناسهٔ خبر: 67871440 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

همه چیز در مورد وی پی ان ایران + معرفی 4 وب سایت معتبر

صاحب‌خبر -
از آنجایی که کاربران ایرانی خارج از کشور اغلب به سایت‌های داخلی دسترسی ندارند، این موضوع همواره برای آن‌ها، مسئله‌ای چالش‌برانگیز بوده و گاها باعث ایجاد مشکلات مختلفی نیز شده است. بهترین روش برای حل این مشکل را می‌توان استفاده از وی پی ان ایران دانست که با ارائه ای پی ایران برای آن‌ها، مشکلات مرتبط با دسترسی سایت‌های داخلی را برطرف خواهد کرد. در این مطلب با ما همراه شوید تا ضمن پرداختن به این موضوع، ۴ وب‌سایت معتبر را که در زمینه ارائه وی‌پی‌ان مخصوص ایران فعالیت دارند، معرفی کنیم.

آشنایی با وی پی ان ایران و مزایای مختلف آن
یکی‌ از نیازهای مهم کاربران ایرانی خارج از کشور، دسترسی سریع و راحت به وب‌سایت‌ها یا سرویس‌های داخلی است. تصور کنید برای یک سفر کاری یا تفریحی، عازم خارج از کشور شده‌اید. در این حین متوجه می‌شوید که دسترسی به نرم‌افزارهای فروشگاهی، فیلم و سرگرمی یا سرویس بانک خارج از کشور ایران امکان‌پذیر نیست. این وضعیت می‌تواند سبب مختل‌شدن بسیاری از کارهای روزمره شما شود و اگر معاملات یا پرداخت‌های روزانه داشته باشید، ضرر و زیان‌های مختلفی نیز به‌همراه خواهد داشت.
برای حل این چالش قدیمی، راه‌حل مفیدی تحت‌عنوان VPN ایران ارائه شده است که به‌واسطه آن می‌توانید با یک IP از کشور ایران به تمام سایت‌های داخلی مختلف دسترسی پیدا کنید. این نرم‌افزارها سرعت بالا را در کنار امنیتی عالی ارائه می‌دهند و بنابر سرویس انتخاب‌شده، مزایای مختلفی نیز دریافت خواهید کرد. در ادامه قصد داریم برترین مراجعی که وی پی ان ایران را ارائه می‌دهند، معرفی کنیم و مزیت‌های هرکدام را نیز برشماریم.

بهترین وی‌پی‌ان‌های ایرانی برای کاربران خارج از کشور
در سراسر اینترنت می‌توان مراجع بسیار زیادی در زمینه ارائه IP ایران پیدا کرد که بی‌شک هرکدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ اما مواردی که در ادامه ذکر می‌شوند، بهترین گزینه‌های در دسترس برای کاربران خارج از کشور محسوب می‌شوند.



1. ای پی ایران
ای‌پی ایران با بیش‌‌از ۵ سال سابقه در ارائه وی‌پی‌ان کشور ایران، از شناخته‌شده‌ترین سایت‌های این زمینه محسوب می‌شود. مزیت‌های مختلف در کنار پشتیبانی خوب این مجموعه، آن را به گزینه‌ای محبوب تبدیل کرده و با کسب اعتماد ۳۰ هزار کاربر، نام خود را به‌عنوان یک مرجع قابل‌اتکا ثابت کرده است. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه عبارتند از:

ارائه IP اختصاصی به‌صورت جداگانه برای هر کاربر
در ارائه وی پی ان ایران به کاربران، روی حساب کاربری آن‌ها یک IP اختصاصی اعمال می‌شود تا امنیت و کیفیت بالاتری را هنگام استفاده از سرویس‌های مبتنی‌بر ای‌پی ایران تجربه کنند.

عدم اعمال محدودیت در حجم دانلود و آپلود
برخلاف برخی از سرویس‌های دیگر که دارای محدودیت حجمی در میزان دانلود و آپلود هستند، سرویس‌های IP Iran بدون محدودیت حجمی ارائه می‌شوند که برای دانلود یا تماشای فیلم و سریال گزینه‌ای مناسب‌تر خواهند بود.

دسترسی به تمام سایت‌ها و سرویس‌های داخلی
تمامی سایت‌ها و سرویس‌های مختلفی که دچار محدودیت دسترسی هستند را می‌توانید به‌سادگی هرچه تمام‌تر اجرا و استفاده کنید. این لیست شامل سایت‌های آموزشی، ویدیویی، فروشگاهی و انواع اپلیکیشن‌های این حوزه است. همچنین برای دسترسی به اپلیکیشن بام ملی خارج از کشور ایران نیز مشکل و چالش خاصی تجربه نخواهید کرد.

پایداری سرویس‌ها در ۲۴ ساعت روز
به‌دلیل پایداری ۹۹.۹ درصدی سرورها، می‌توانید بدون هیچ نگرانی خاصی از قطع‌شدن مقطعی، مشغول استفاده از وی پی ان ایران و انجام فعالیت‌های مختلف روزمره خود شوید.

پشتیبانی سریع از طریق ایمیل و شبکات اجتماعی
می‌توانید در هر لحظه مشکلات و ابهامات خود را از طریق واتس‌اپ، تلگرام یا ایمیل با تیم پشتیبانی این مجموعه در میان بگذارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکلات شما حل شود.

احراز هویت کاربران با هدف افزایش امنیت
جهت پیشگیری از مخاطرات امنیتی برای جامعه کاربران IP Iran، این مجموعه فرآیند احراز هویت سریع و دقیقی ارائه کرده است تا سواستفاده و چالش‌های امنیتی به کمترین میزان خود برسد. این موضوع برای موارد مالی و ارائه سرویس‌ به کاربران بانک خارج از کشور ایران نیز کارایی گسترده دارد.

امکان اتصال با تمامی دستگاه‌ها
با سرویس‌های این مجموعه می‌توانید از هر دستگاهی با هر سیستم‌عاملی، شامل اندروید، iOS، ویندوز و مک به IP کشور ایران متصل شوید و در کنار آن نیز، از پروتکل‌های مختلف برای اتصال به وی پی ان ایران بهره بگیرید.

2. فناوران امید
سرویس وی پی ان فناوران امید یکی دیگر از مراجع ارائه IP ایران برای کاربران خارج از کشور است که در همان نگاه اول می‌توان متوجه تنوع سرویس‌های آن شد. به‌بیانی بهتر باید گفت که این مجموعه متناسب با نوع نیاز شما، دو نوع حساب کاربری پیش‌روی کاربران قرار داده است. این دو انتخاب شامل موارد مالی و بانکی و موارد غیرمالی و غیربانکی است که این کار سبب ایجاد تنوع و پاسخگویی به نیاز طیف وسیع‌تری از کاربران شده است.
به‌عنوان مثال، اگر یک کاربر خارج از ایران، امورات مالی و بانکی نداشته باشد و استفاده وی محدود به چندین سایت خبری یا آموزشی باشد، نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافه‌تر ندارد. سرویس وی پی ان فناوران امید، ویژگی‌های متنوعی ارائه کرده است که برخی از آن‌ها در تجربه کاربری روزانه نقش مهمی دارند. در ادامه به مزایای مختلف این وی پی ان ایرانی می‌پردازیم.

تنوع سرویس‌ها
بنابر نوع نیاز خود برای امورات مالی و بانکی یا امورات غیرمالی و غیر بانکی، می‌توانید گزینه‌های مختلفی از بین پلن‌های ارائه‌شده دریافت کنید. پلن‌های مربوط به امورات مالی و بانکی تحت‌عنوان دسترسی کامل ارائه شده‌اند.

کیفیت و پایداری سرویس‌ها
مهم‌ترین نکته قابل‌توجه در فناوران امید را می‌توان کیفیت و پایداری سرویس‌های آن دانست که طی مدت‌زمانی طولانی، افت سرعت و کاهش پایداری آن در کمترین حد ممکن خواهد بود.

عدم اعمال محدودیت حجمی
نداشتن محدودیت حجمی، یعنی شما برای کارهایی مثل آپلود، دانلود یا تماشای فیلم و سریال به‌صورت آنلاین، نیازی به هیچ نگرانی بابت حجم مصرفی نخواهید داشت.

اتصال با تمام دستگاه‌ها
در این سرویس امکان اتصال با دستگاه‌های مختلفی مثل ویندوز، اندروید، مک و iOS محیا شده است. این موضوع محدودیت‌های جانبی مختلفی که با آن‌ها درگیر هستید را نیز برطرف می‌کند.

3. وی پی ان ایران
از دیگر مراجع مهم این زمینه می‌توان VPN-Iran را نام برد؛ این مجموعه نیز سرویس‌های خود را تحت دو پلن اصلی یعنی موارد مالی و بانکی و موارد غیرمالی و غیربانکی ارائه کرده است. حساب کاربری مالی، امکان دسترسی به تمام سایت‌ها، ازجمله سایت‌های بانکی را فراهم کرده‌اند؛ اما پلن دیگر یعنی حساب کاربری غیرمالی برای دسترسی به سایر سایت‌ها که کاربرد مالی و بانکی ندارند، مناسب است.
مثلا برای استفاده از نرم‌افزار بام ملی خارج از کشور ایران یا هر بانک دیگر، نیاز به انتخاب یک پلن از دسته مالی و بانکی دارید؛ اما اگر استفاده‌هایی در حد مطالعه سایت‌های خبری یا تماشای فیلم و سریال داشته باشید، انتخاب یک حساب غیر مالی برای شما بهتر خواهد بود. در این پلن‌ها، حساب کاربری ارائه‌شده امکان دسترسی به تمام سایت‌های داخلی به‌جز سایت‌های بانکی یا مالی را فراهم می‌کند. ویژگی‌های مهم این مجموعه در زمینه ارائه وی پی ان ایران عبارتند از:

رمزنگاری اطلاعات
برای امنیت هرچه بیشتر، VPN-Iran از ویژگی رمزنگاری داده‌های کاربران برخوردار است تا هیچگونه نگرانی بابت درز اطلاعات یا دسترسی افراد غیرمجاز به آن‌ها وجود نداشته باشد.

مناسب برای تماشای فیلم و سریال
به‌دلیل عدم وجود محدودیت حجمی، برای مواردی مثل دانلود فیلم و سریال یا حتی تماشای آنلاین آن‌ها با کیفیت 1080p (FullHD) می‌توانید از سرویس‌های این مجموعه بهره‌مند شوید.

امکان اتصال با تمام سیستم‌عامل‌های رایج
با سرویس‌های این مجموعه می‌توانید ضمن دسترسی با سیستم‌عامل اندروید، iOS، ویندوز و مک، همچنین با سیستم‌عامل لینوکس نیز به سرویس‌های آن متصل شوید. این مورد برای کاربران لینوکسی یک مزیت مهم محسوب می‌شود.



4. ایران آی‌پی
به‌عنوان چهارمین و آخرین مرجع ارائه ای پی ایران برای کاربران خارج از کشور، باید ایران آی‌پی را نام برد که همانند ۳ مرجع مذکور، ویژگی‌های مفید فراوانی را ارائه می‌دهد. این وب‌سایت در ارائه وی پی ان ایران، مانند دو مورد قبلی، حساب‌های کاربری را به دو صورت، یعنی دسترسی کامل (تمام سایت‌ها شامل سایت‌های بانکی و مالی) و دسترسی محدود (تمام سایت‌ها به‌جز سایت‌های بانکی و مالی) ارائه کرده است.
نکته مهمی که باید در مورد سرویس‌های ایران آی‌پی بدانید این است که دسترسی به سایت‌های مالی و بانکی تنها با احراز هویت امکان‌پذیر است. این موضوع برای امنیت هرچه بیشتر سایت‌های داخلی و کاربران این سرویس بسیار مفید و ضروری است. اگر بخواهیم نگاهی به مزیت‌های Iran-IP داشته باشیم، می‌توان موارد زیر را شاخص‌ترین ویژگی‌های آن برشمرد:

عدم محدودیت حجمی در آپلود و دانلود فایل
در این سرویس‌ها هیچ محدودیتی از لحاظ دانلود و آپلود وجود ندارد و می‌توانید با خیال راحت به دانلود یا تماشای فیلم و سریال از پلتفرم‌های داخلی بپردازید.

دسترسی به سرویس VPN از طریق تمام سیستم‌عامل‌ها
سرویس وی پی ان ایران را می‌توان از طریق انواع سیستم‌عامل‌ها مثل اندروید، iOS، ویندوز و مک اجرا کرد. این مسئله یعنی برای استفاده از سایت‌های داخلی با هیچ محدودیتی روبه‌رو نیستید.

امنیت بالا به‌واسطه رمزنگاری اطلاعات
در تمامی سرویس‌های ارائه‌شده، رمزنگاری اطلاعات به‌صورت کامل انجام می‌شود تا مخاطرات امنیتی را به کمترین میزان خود کاهش دهد. این ویژگی در ارتباط کاربران با سایت‌های مختلف داخلی، بسیار با اهمیت است.



بهترین وی پی ان برای ایران کدام گزینه است؟
برای این‌که بتوانیم نگاه دقیق‌تر به هر یک از این ۴ مرجع ارائه VPN داشته باشیم، باید ابتدا آن‌ها را از لحاظ میزان دسترسی به سایت‌های داخلی بررسی کنیم. این دسترسی‌ها به ۳ بخش تقسیم می‌شوند:
•    سایت‌های دولتی: به‌دلیل حساسیت خاصی که روی امنیت سایت‌های دولتی وجود دارد، دسترسی به آن‌ها با محدودیت‌هایی همراه است؛ بنابراین، جهت اتصال به آن‌ها به وی پی ان ایران نیاز دارید.
•    سایت‌های بانکی و مالی: سایت‌های بانکی و مالی نیز همچون سایت‌های دولتی، دسترسی خود را به کشور ایران محدوده کرده‌اند تا خطراتی مثل سرقت وجوه و اطلاعات کاربران پیش نیاید.
•    سایت‌های سرگرمی: این دسته از سایت‌ها (مانند نماوا و فیلیمو) نیز اگرچه حساسیت کمتری دارند؛ اما همواره هدف مهمی برای هکرها هستند و اغلب دسترسی به آن‌ها با محدودیت همراه است.
هر ۴ مرجع معرفی شده از لحاظ دسترسی به سایت‌های دولتی و سایت‌های بانکی، محدودیت خاصی ندارند؛ اما از لحاظ دسترسی به سایت‌هایی مثل نماوا و فیلیمو، فقط سرویس VPN ایران آی‌پی این قابلیت را ارائه کرده است. از آنجایی که استفاده از این سرویس‌ها اکثرا برای امورات مالی و بانکی است، عدم دسترسی به نماوا یا فیلیمو را نمی‌توان مشکل مهمی دانست.

سوالات متداول
در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین سوالات متداولی که برای اغلب کاربران پیش می‌آید، می‌پردازیم. البته در مورد هر وی پی ان ایرانی باید توجه داشته باشید که شرایط و وضعیت هرکدام از آن‌ها نسبت‌به یکدیگر تفاوت خواهند داشت و قرار نیست هرکدام از آن‌ها مانند دیگری باشد.

1. آیا وی‌پی‌ان سرعت اینترنت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد؟
به‌دلیل وجود اختلال و ناپایداری در اینترنت ایران، سرعت اینترنت کاربر خارج از کشور ممکن است تحت‌تاثیر قرار گیرد. بااین‌حال کیفیت و پایداری سرورهای ۴ سایت معرفی‌شده، در بهترین حالت خود قرار دارد و از این بابت مشکلی برای کاربر پیش نخواهد آمد.

2. برای امنیت و حفظ اطلاعات کاربر چه تضمینی وجود دارد؟
سرویس‌های معرفی‌شده از پلتفرم‌های معتبر و بسیار امنی مثل سیسکو برای اتصال و انتقال اطلاعات استفاده می‌کنند که تضمین‌کننده امنیت کاربر خواهند بود. اگر قصد خرید یک وی پی ان داشته باشید، بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که انتخاب‌های بیشتری در شیوه‌های اتصال ارائه کند. ۴ مرجع وی پی ان ایران که در این مطلب معرفی شده‌اند، همگی از رایج‌ترین پلتفرم‌های مذکور جهت اتصال کاربر استفاده می‌کنند.

سخن نهایی
در این مطلب علاوه‌بر بررسی VPN ایران و دلایل اهمیت آن، همچنین بهترین سایت‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، معرفی کردیم. به‌طور کلی باید این نکته را در نظر گرفت که با وجود شباهت‌های زیاد بین این ۴ مرجع، اما از لحاظ کیفیت و کمیت نیز شاهد تفاوت‌های مختلفی هستیم. مثلا در بحث ارائه ای‌پی اختصاصی یا قیمت و کیفیت سرویس‌ها این موضوع قابل مشاهده است.
به‌طور کلی، برای کاربران ایرانی خارج از کشور که نیاز به استفاده از سایت‌ها و سرویس‌های داخلی دارند، وی پی ان ایران یک راه‌حل مفید و کاربردی است که می‌تواند حجم زیادی از چالش‌های آن‌ها را کاهش دهد. مزیت مهم و قابل‌توجه این سرویس‌ها، عدم وجود محدودیت حجمی در آپلود و دانلود است که آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای تماشای فیلم و سریال یا دانلودهای دیگر تبدیل کرده است. در انتخاب یک سرویس خاص، نباید صرفا به مواردی مثل قیمت توجه داشته باشید، بلکه باید مواردی مثل سطح دسترسی به سایت‌های مختلف را نیز مورد بررسی قرار دهید.

نظر شما