شناسهٔ خبر: 67871153 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بازگشایی مرز چیلات جزو مطالبات مهم مردم دهلران است - اکونیوز

اقتصاد ایران: ایلام-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: بازگشایی مرز چیلات جزو مطالبات مهم مردم دهلران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبحان حسنی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه پیگیری مرز چیلات با حضور مقامات استانداری میسان عراق در محل فرمانداری دهلران اظهار کرد: استان ایلام با داشتن ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک یکی از امن ترین مرزهای کشور با عراق را دارا است.

وی گفت: تاکنون فقط مرز مهران در استان ایلام با عراق فعال است و فعال کردن بازارچه مرزی دیگر از جمله چیلات در دستور کار دولت ایران و عراق قرار گرفته است.

وی افزود: بازگشایی مرز چیلات یکی از مطالبات مردم دهلران است که با فعالیت این مرز ارتباط دهلران با شهر علی غربی و کشور عراق برقرار می‌شود.

حسنی تصرح کرد: توسعه روابط ۲ استان ایلام و میسان عراق در گشایش مرز چیلات است و در این راستا مقامات استان میسان همراهی مطلوبی با مسئولان استان ایلام داشته‌اند.

وی بیان کرد: تا کنون حکومت مرکزی عراق با گشایش مرز چیلات موافقت نکرده است اما باتوجه به اینکه این مطالبه مردم به نفع ۲ کشور است، پیگیری‌ها همچنان برای بازگشایی این مرز ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران نیز گفت: تسریع در بازگشایی مرز چیلات به نفع دو ملت و دو دولت ایران و عراق است.

وی افزود: بازگشایی مرز چیلات باعث تقویت مناسبات و روابط بین دو ملت خصوصاً دو استان ایلام و میسان خواهد بود.

امام جمعه دهلران عنوان کرد: انتظار داریم از این جلسه مصوبات بسیار خوبی در تسریع بازگشایی مرز اتخاذ شود.

نظر شما