شناسهٔ خبر: 67871019 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

انتقاد مجدد رئیس‌جمهور ترکیه از اعضای کنگره آمریکا در خصوص تشویق نتانیاهو

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به سخنرانی و تشویق بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره ایالات متحده واکنش نشان داده و گفت: "ما در مقابل آنچه که دیدیم، شرمنده شدیم."

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست سازمان‌های غیردولتی و نمایندگان بخشی در ریزه سخنرانی کرد.

اردوغان بار دیگر با واکنش تند به تشویق نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: "همه ما آن صحنه‌های شرم آور را در مجلس نمایندگان آمریکا با هم تماشا کردیم. صادقانه بگویم، ما از آنچه در آنجا دیدیم، شرمنده شدیم. وقتی به مردمی که در صف غذا منتظر بودند، شلیک به بچه‌ها و نوزادان در حالی که در چادرهای خود خوابیده بودند، فکر کردیم، واقعاً احساس شرمندگی کردیم.

وی افزود: "تشویق و باز کردن فرش قرمز برای نتانیاهو و حتی فراتر از آن تشویق دروغ‌های او تا حدی که دستانشان متورم شود، یک لغزش ذهنی بزرگ برای آمریکا است. "

رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه احزاب سیاسی از دولت خواستند که محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین را به ترکیه دعوت کند و وی در مجلس سخنرانی کند، خاطرنشان کرد، عباس که با وجود دعوت به ترکیه نیامد، باید عذرخواهی کند.

اردوغان گفت: "بیاید و یا نیاید. ما آنچه را که باید، در مورد مردم فلسطین و برادران فلسطینی‌مان در همه جا و در هر جلسه بیان می‌کنیم."

انتهای پیام/

نظر شما