شناسهٔ خبر: 67870892 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بلیت‌های فروش‌نرفته؛ جدیدترین معضل المپیک پاریس

پاریس به‌رغم برگزاری قوی مراسم افتتاحیه المپیک پس از عبور از چالش‌های متعدد، اکنون با معضل به فروش نرسیدن بلیت‌های مسابقات مواجه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تعداد بلیت‌های فروخته‌نشده بازی‌های المپیک پاریس نگرانی‌ها را در مورد تأثیر مالی آن بر برگزارکنندگان این رویداد افزایش داده است. گران‌ترین بلیت‌ها ۲۹۷۰ یورو قیمت دارند و خشم طرفداران مسابقات ورزشی را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخته است.

به‌رغم مراسم افتتاحیه هیجان‌انگیز برای ورزشکاران، مسئولان و عموم مردم، هنوز هزاران بلیت برای سومین بازی‌های المپیک که در پایتخت فرانسه برگزار می‌شود به فروش نرفته است. هزینه‌های بالا برای بلیط، حمل‌ونقل و محل اقامت در پاریس موجب ایجاد این چالش شده است.

بلیت‌های فروش‌نرفته؛ جدیدترین معضل المپیکی پاریس

فرانسه اولین آزمون را با پشت سر گذاشت و مراسم افتتاحیه را بدون مشکل از نظر امنیتی برگزار کرد. با این حال در شرایطی کاملاً ورزشی، علاقه عمومی به جز در رشته‌هایی که ورزشکاران فرانسوی در آن رقابت می‌کنند، هنوز به‌طور کامل برانگیخته نشده و تاکنون روند خالی بودن ورزشگاه‌ها و به فروش نرفتن بلیت‌ها ادامه‌دار بوده است.

هزینه روزانه زندگی در شهری که در حال حاضر پربازدیدترین شهر جهان است در کنار بلیت‌های گران‌قیمت، دو برابر شدن قیمت حمل‌ونقل و هزینه‌های بالای اسکان در شهری که پیش از این نیز گران بود، تأثیر خود را با این ورزشگاه‌های خالی نشان داد.

بازدید از رقابت‌های المپیک پاریس و با هزینه‌های دو برابری اسکان، سه برابری غذا و نوشیدنی و چهار برابری مترو بسیار گران‌تر از توکیو است. به‌طور سنتی بازی‌های المپیک میلیون‌ها نفر را به رویدادهای مختلف خود جذب می‌کند، اما امسال در پاریس، حداقل در حال حاضر، وضعیت متفاوت است و بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند بازی‌ها را از تلویزیون تماشا کنند.

بلیت‌های فروش‌نرفته؛ جدیدترین معضل المپیکی پاریس

این وضعیت موجب نگرانی برگزارکنندگان شده است که امیدوارند پس از سرمایه‌گذاری ۹ میلیارد یورویی، از فروش بلیت به سود مالی برسد. با این حال بلیت برای بسیاری از مسابقات در تمام ساعات روز موجود است. فوتبال زیر ۲۳ سال کم‌ترین علاقه‌ها را به خود جلب کرد و در حال حاضر بیشترین بلیت موجود را دارد.

دیگر بلیت‌های موجود نیز از ۲۴ یورو برای راگبی و قایقرانی، ۴۰ یورو برای قایق‌رانی، ۵۰ یورو برای هاکی، ۵۰ یورو برای واترپلو و ۶۵ یورو برای تنیس روی میز شروع می‌شد. ورزش‌های گران‌تر شامل تنیس (از ۹۰ یورو)، بوکس (از ۱۰۰ یورو)، قایق‌رانی (از ۱۱۵ یورو) و شنا (از ۱۵۵ یورو) می‌شود.

بیشترین خریداران بلیت‌ها ابتدا فرانسه، سپس اسپانیا و ایتالیا هستند که ۶۰ درصد بلیط‌ها را خریده‌اند.

بلیت‌های فروش‌نرفته؛ جدیدترین معضل المپیکی پاریس

نظر شما