شناسهٔ خبر: 67870838 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مصرف برق به ۸۰ هزار مگاوات نزدیک شد

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: برای تابستان امسال سه سناریو آماده کرده بودیم که با شرایط کنونی و نزدیک شدن به ٨٠ هزار مگاوات از سناریو بدبینانه هم عبور کردیم. مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: برای تابستان امسال سه سناریو آماده کرده بودیم که با شرایط کنونی و نزدیک شدن به ٨٠ هزار مگاوات از سناریو بدبینانه هم عبور کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش بی‌سابقه دما در کشور و افزایش نابهنجار مصرف برق که موجب فشار مضاعف به شبکه برق کشور شده است، افزود: همکاران صنعت برق برای تابستان امسال سه سناریو با درصد رشد متفاوت پیش‌بینی و برای تامین هر سه سناریو آمادگی و پیش‌بینی لازم را انجام داده بودند.

وی، سناریو اول را سناریو خوش‌بینانه و با رشد ۳ درصدی دانست و ادامه داد: سناریو دوم واقع‌بینانه و با رشد ۴.۵ درصد و سناریوی سوم بدبینانه و با رشد ۶ درصدی و تقاضای مصرف ۷۷ هزار مگاوات در نظر گرفته شده بود.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: اکنون و در این روزها با افزایش دمای بی‌سابقه از بدبینانه‌ترین سناریوی پیش‌بینی شده صنعت برق و با نزدیک شدن به مرز تقاضای ۸۰ هزار مگاواتی هم عبور کردیم.

رجبی مشهدی گفت: با وجود گذر از رشد نزدیک به ۸ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته و وقوع گرمای بی‌سابقه و فشار به تجهیزات برق و حوادثی که به طور مقطعی پیش می‌آید؛ اما همه همکاران عملیاتی و فنی و تخصصی صنعت برق در آماده‌باش کامل هستند و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و حتی در زمان‌های خواب و استراحت مردم مشغول فعالیت برای رفع مشکلات احتمالی هستند تا هموطنان لحظه‌ای دچار عدم آسودگی نشوند.

وی از مردم درخواست کرد با چند راهکار ساده از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۴ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی همکاران پر تلاش صنعت برق را برای برق‌رسانی مستمر یاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما