شناسهٔ خبر: 67870812 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یک مقام کارگری خواستار شد

جلوگیری از واگذاری کارخانه‌ها به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت

ندا خسرو شاهی

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر تداوم احیای کارخانه های راکد ابراز امیدواری کرد: در دولت چهاردهم جلوی واگذاری‌های بی اساس کارخانه‌ها به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت گرفته‌ شود و حقوق و دستمزد به شکلی تعیین شود که نیروی کار در کارگاه‌ها و شهرک های صنعتی بماند و سراغ کارهای غیرمولد نرود.

صاحب‌خبر -

فتح الله بیات در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در ارزیابی مطالبات کارگران از دولت چهاردهم گفت:انتظار داریم اقدامات مثبت دولت قبل توسط رییس‌جمهور و تیم ایشان پیگیری شود و به سرانجام برسد و اقداماتی که نیاز به کار کارشناسی دارد، اصلاح شود.
وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در سه سال گذشته گفت: اگر طی این مدت نرخ بیکاری به پایین ترین رقم رسیده باید تلاش شود که در دولت چهاردهم  با سیاستگذاری اصولی تداوم یابد و بازار کار رها نشود.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بر لزوم تدوام احیای کارخانه های تعطیل شده تاکید و تصریح کرد: انتظار جامعه کارگری این است که در دولت چهاردهم جلوی واگذاری های بی اساس و غیر اصولی کارخانه ها به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت و سرمایه گرفته شود.
بیات تاکید کرد: دولت چهاردهم باید جلوی قیمت‌گذاری های ناچیز روی کارخانه هایی که با رانت و واسطه واگذار و به ثمن بخس فروخته می شوند را بگیرد و مانع از بیکار شدن کارگران و بسته شدن کارخانه ها شود.
این فعال کارگری در عین با اشاره به نیاز شهرک‌های صنعتی به نیروی کار گفت: در حال حاضر بخشی از شهرک‌های صنعتی با مشکل کمبود نیروی کار مواجهند و با کمتر از ظرفیت و توان واقعی خود فعالیت می کنند.دلیلش این است که حقوق و دستمزد کافی به کارگران داده نمی شود و متاسفانه نیروهای آماده به کار و جوان به دلیل عدم پرداخت دستمزد مکفی به سراغ کارهای سرپایی و خدماتی می رود.
بیات در پایان گفت: انگیزه کار مهم است و دستمزد به کارگر انگیزه کار می دهد؛ لذا کمترین انتظار این است که حقوق و دستمزد به شکلی تعیین شود که نیروی کار در کارگاه‌ها و شهرک های صنعتی بماند و سراغ کارهای غیرمولد و کاذب نرود.
انتهای پیام

نظر شما