شناسهٔ خبر: 67870753 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند

اراک - ایرنا- معاون توسعه مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت کشور گفت: بیش از نیمی از مردم کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین رنجبران روز یکشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید اداره بیمه سلامت شهرستان تفرش، افزود: استان مرکزی زادگاه امام راحل حضرت امام خمینی(ره) و بنیانگذار جمهوری اسلامی و مهد فرهیختگان بزرگی بویژه از شهرستان تفرش است.

معاون توسعه مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: کادرسازی خوبی با اقدامات جهادی مدیران بیمه سلامت در استان مرکزی صورت گرفته است.

رنجبران یادآور شد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی فرمودند که بیمه از نظر شاخص موفق عمل کرده و این سردوشی برای ما برازنده است، هرچند حرکت ما باید ۱۰۰ چندان شود تا خدمات خوب و شایسته‌تری به مردم ارایه شود.

وی عنوان کرد: یک حرکت جهادی و انقلابی در دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف رقم خورد و امید است این مهم در دولت جدید نیز با جدیت ادامه یابد.

معاون توسعه مدیریت منابع سازمان بیمه سلامت کشور اضافه کرد: املاک ملکی استان مرکزی در گذشته حدود ۲۵ درصد بود اما با احتساب سه پروژه‌ای که امروز و فردا در شهرستان تفرش و محلات به بهره‌برداری می‌رسد، املاک ملکی این استان به ۷۵ درصد می‌رسد.

رنجبران بیان کرد: ساختمان بیمه سلامت شهرستان آشتیان و دلیجان باید به ساختمان ملکی تغییر پیدا کند تا در فضایی مناسب خدمات به مردم ارایه شود.

وی تاکید کرد: فضاهایی که ساخته می‌شود از پول بیت‌المال است و باید دقت ویژه‌ای در ساخت و هزینه‌ها صورت گیرد.

فرماندار تفرش نیز در این آیین گفت: استان مرکزی، استان امامین انقلاب است، خمین زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی و تفرش زادگاه اجداد مقام معظم رهبری است.

جواد اتابکی افزود: تفرش شهر علم و ادب است و یک چهارم مفاخر کشور مربوط به استان مرکزی است.

وی با بیان اینکه، ۲۲ نفر از پدران علم کشور از شهرستان تفرش است، گفت: این شهرستان یکی از شهرستان‌های تاریخی و گردشگری استان مرکزی است که ۳۸ امامزاده در آن وجود دارد و با سه تکیه به عنوان شهر تعزیه مشهور است.

فرماندار تفرش ادامه داد: اقدامات و اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف رخ داد که یکی‌ از حوزه‌ها، سلامت است.

اتابکی اظهار کرد: بیمه زنان و مردان نابارور، درمان کودکان زیر هفت سال، تحقق مطالبات دارویی، پرداخت بدهی بیمه به مراکز دارویی بخشی از اقدامات صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مردم شهرستان تفرش تحت پوشش بیمه سلامت تامین اجتماعی و خدمات درمانی قرار دارند و هیچ فردی بدون پوشش بیمه وجود ندارد.

فرماندار تفرش اضافه کرد: ۹۰۰ تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم در استان مرکزی اضافه شد.

سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی هم در این آیین گفت: تاسیس صندوق بیماران خاص و صعب العلاج و بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج از مهمترین اقدامات بیمه سلامت استان است که هم‌اکنون هم در حال اجرا است.

بابک بوالحسنی افزود: درمان زوجین نابارور یکی‌ دیگر از اقدامات است، این مهم برای بیماران بسیار هزینه بر بود که خانواده‌ها به جهت هزینه بالا از درمان ناباروری خودداری می‌کردند.

وی اظهار کرد: درمان کودکان زیر هفت سال در بخش دولتی به صورت رایگان، بخش دیگری از اقدامات است که بیماران هزینه‌ای برای درمان به جز دارو پرداخت نمی‌کنند.

سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: طرح دارویار اقدام مهم دیگر بیمه سلامت است که در این طرح به جای اینکه دارو به شرکت‌های وارد کننده داده شود، افراد در زمان خرید خدمت از یارانه دولت استفاده می‌کنند.

بوالحسنی عنوان کرد: نسخه نویسی الکترونیکی از دیگر اقدامات در راستای کاهش استفاده کمتر از کاغذ و رصد نسخ پزشک است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی گفت: ساختمان بیمه سلامت شهرستان تفرش دومین ساختمان ملکی است که تاسیس شد اما مجموعا چهار ساختمان اداری به ساختمان‌های ملکی در استان اضافه شده است.

وی بیان کرد: هشت مرکز در سطح استان وجود دارد که در گذشته تنها حدود ۲۵ درصد ساختمان‌ها ملکی بود و هر سال نگرانی‌هایی بابت جابه‌جایی ساختمان وجود دارد اما اکنون این مهم به ۷۵ درصد ساختمان ملکی رسیده است.

سرپرست بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: هم‌اکنون از هشت ساختمان موجود در استان مرکزی، ۶ ساختمان ملکی است.

بوالحسنی گفت: ساختمان بیمه سلامت شهرستان تفرش پس از ۲۸ سال با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال ایجاد شد و برای تجهیزات آن هم ۶ میلیارد ریال صرف شده است.

وی عنوان کرد: جمعیت تفرش حدود ۲۶ هزار نفر است که ۴۲ درصد آن معادل ۱۰ هزار و ۸۵۲ نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما