شناسهٔ خبر: 67870360 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همراه با المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛

قارداشی: قهرمانی آسیای میانه و کسب سهمیه کار بزرگ نیما عالمیان بود

پاریس- ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: نیما قهرمانی آسیا میانه را کسب کرد و با کسب سهمیه نیز کار بزرگی کرد. با این حال انتظار داشتم که او در یک یا ۲ دور پیروز باشد ولی سطح بازی‌ها خیلی بالا بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، در ادامه مسابقات تنیس روی میز بازی‌های المپیک پاریس که از روز گذشته (شنبه، ۶ مرداد ماه) در ورزشگاه سود پاریس آره‌نا آغاز شد، نیما عالمیان از ساعت ۱۰:۴۵ امروز (یکشنبه به وقت پاریس) به مصاف کائو چنگ از چین‌تایپه رفت و با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد.

مهردادعلی قارداشی در خصوص شکست نیما عالیمان، نماینده تنیس روی میز ایران در المپیک اظهار داشت: نیما هشتم ماه گذشته این بازیکن را در قهرمانی آسیا شکست داده بود ولی امروز این ورزشکار چین‌تایپه، کم‌خطا بود که با وجود تلاش نیما، بسیار خوب ظاهر شد.

وی افزود: فکر می‌کنم در ماه‌های اخیر از رتبه ۵۰ به ۳۲ رسیده است. در مسابقات جهانی نیز این بازیکن در کسب سهمیه تیمی بیشترین سهم را داشت. می‌توان گفت که او در این رقابت‌ها بسیار آماده است و از نیما نیز بهتر ظاهر شد و البته اختلاف رنکینگی نیز قابل توجه شده است.

قارداشی یادآور شد: نیما قهرمانی آسیا میانه را کسب و با کسب سهمیه نیز کار بزرگی کرد. با این حال انتظار داشتم که او یک یا ۲ دور پیروز باشد ولی سطح بازی‌ها خیلی بالا بود. نظر سرمربی نیما نیز همین بود که حریف چین تایپه‌ای آماده‌تر ظاهر شد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با اشاره به سرمربی تیم ملی عنوان کرد: لطف‌الله‌نسبی به نظر من یکی از مربیان خوب دنیا است و دانش به‌روزی دارد. این مسئله را که از قهرمانان ملی هم اگر بپرسید، این موضوع را تائید می‌کنند که نقاط ضعف و قدرت بچه‌ها و حریفان را می‌شناسد و تمرین‌ها را نیز طبق آن طراحی می‌کند.

رئیس فدراسیون تنیس‌روی میز ادامه داد: مشکلی از این بابت نداشتیم و امیدواریم که نوشاد در بازی بعدی موفق باشد. حریف نوشاد، در رتبه ۱۰ دنیا قرار دارد و در ۲ بازی آخر نیز برابر حریف ژاپنی پیروز شد. با این حال امیدواریم مثل بازی نیما که نتیجه تغییر کرد، نتیجه بازی نوشاد نیز تغییر کند.

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک به طور رسمی از ۵ مرداد با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد و تا ۲۱ مرداد ماه ادامه دارد. کاروان کشورمان با ۳۹ ورزشکار و ۴۰ سهمیه در این رقابت‌ها حضور دارد.

نظر شما