شناسهٔ خبر: 67870234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادامه روند آلودگی هوا در اراک، شازند و ساوه و یک هشدار

کامیار زادفر

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی از ناسالم بودن هوا در سه شهر اراک، شازند و ساوه خبر داد.

صاحب‌خبر -

علیرضا محرابیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه هفتم مردادماه برابر با عدد ۱۱۹ و شاخص کیفیت هوا، ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

محرابیان افزود: وضعیت شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت ۱۱ صبح امروز برای شهر اراک ۱۱۵ و شهر شازند ۱۴۸ و در هر دو شهر کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است ولی در شهر ساوه با شاخص ۱۸۱ کیفیت هوا برای تمامی گروه‌ها ناسالم است.

وی تصریح کرد: آلاینده مسئول آلودگی‌ هوا، ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون است و تعداد روزهای ناسالم اراک از ابتدای سال تاکنون به ۲۷ روز رسیده است.

هشدار سطح زرد خیزش گرد و خاک در استان مرکزی

مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از بعدازظهر یکشنبه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و گرد و خاک در برخی نقاط استان به ویژه نواحی شمالی استان و در روز دوشنبه، وزش باد و گرد و خاک در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: افزایش سرعت وزش باد و تقویت جریانات شرقی در بیابان های مرکزی کشور و استان، موجب افزایش پتانسیل خیزش و انتقال گردوخاک از این نواحی به استان و همچنین خیزش گرد و خاک محلی از نواحی مستعد استان به ویژه نواحی حاشیه تالاب میقان خواهد شد.

مرادی تصریح کرد: بر این اساس افزایش ذرات معلق موجود در جو، موجب کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در برخی از ساعات به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب یکشنبه خواهد شد.

مسئول واحد پیش بینی هواشناسی استان مرکزی افزود: به دلیل استقرار یک الگوی تابستانه بر روی کشور موجب تداوم گرمای هوا در استان طی امروز است ولی با تضعیف این الگو، دمای هوا طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به طور نسبتا محسوسی در استان کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا و بر اساس داده‌های اداره‌کل هواشناسی استان مرکزی، در روز یکشنبه دمای هوای روزانه اراک ۴۰ درجه و دمای شبانه ۲۲ درجه سانتی گراد و گرم‌ترین شهر استان نیز شهر ساوه با دمای روزانه ۴۱ درجه و دمای شبانه ۲۵ درجه سانتی گراد است

انتهای پیام

نظر شما