شناسهٔ خبر: 67870178 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دورخیز مردان والیبال نشسته برای هشتمین طلای پارالمپیک

تهران- ایرنا- سه ستاره پاراوالیبال ایران از انتظارات خود در خصوص میزان پاداش برابر و نیز رویای حضور در پاریس سخن به میان‌ آوردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ۵ تا ۱۸ شهریور برگزار می‌شود و ایران در این رقابت‌ها ۶۶ ورزشکار دارد. هشتمین مرحله از اردوی تیم ملی والیبال نشسته مردان از ۲۷ تیر در کمپ تیم‌های ملی در محل فدراسیون جانبازان و توان‌یابان آغاز شد و سوم مرداد به پایان رسید.

صادق بیگدلی، حمیدرضا عباسی (تهران)، مهدی بابادی (خراسان‌ رضوی)، مجید لشگری، رمضان صالحی، مرتضی مهرزاد (مازندران)، حسین گلستانی، (قم)، محمد نعمتی، جمال نظری، (گلستان)، مسعود امامی (کرمانشاه)، میثم علی‌پور (گیلان)، میثم حاج‌بابایی (آذربایجان‌شرقی)، عیسی زیراهی (مرکزی)، داوود علیپوریان (قزوین) ملی‌پوشانی هستند که زیر نظر کادر فنی به تمرین می‌پردازند که در نهایت ۱۲ نفر به پاریس اعزام خواهند شد.

تیم ملی ایران به عنوان سرگروه با تیم‌های اوکراین، برزیل و آلمان در گروه B حضور دارد و در گروه A نیز فرانسه، قزاقستان، مصر و بوسنی حضور دارند. ملی‌پوشان کشورمان به ترتیب روزهای ۹، ۱۱ و ۱۳ شهریور به مصاف اوکراین، برزیل و آلمان خواهند رفت.

تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران با کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جهانی به میزبانی بوسنی و هرزگوین در سال ٢٠٢٣ (با یک سال تعویق) به هشتمین عنوان قهرمانی جهان خود (از مجموع ۱۱ بار حضور) دست یافت و مسیرش را برای رقابت در پارالمپیک ٢٠٢۴ پاریس هموار کرد.

از همین رو با سه ملی‌پوش والیبال نشسته کشورمان به گفت‌وگو نشستیم که مشروح آن را در زیر می‌خوانیم:

دورخیز مردان والیبال نشسته برای هشتمین طلای پارالمپیک

به لغو تورنمنت هلند توجه نداریم

حسین گلستانی عضو تیم والیبال نشسته در خصوص اردوی آماده‌سازی اظهار کرد: برای حضور موفق در بازی‌های پارالمپیک پاریس از یک سال گذشته در اردوهای مختلف حضور داشتیم و شرایط تیمی نیز خوب است. آمادگی نفرات پس از اردوها به صورت نسبی نزدیک به صد درصد است اما در یک‌ماهه‌ باقی‌مانده تا بازی‌ها این آمادگی باید حفظ شود.

وی در خصوص لغو تورنمنت هلند نیز گفت: قرار بود که ماه گذشته تیم ملی برای آمادگی بیشتر در تورنمنت کشور هلند شرکت کند که متاسفانه علیرغم اینکه کشور هلند ما را برای حضور در این بازی‌ها دعوت کرده‌ بود اما سفارت این کشور به تیم روادید نداد و نتوانستیم به هلند برویم. اصلا به این اتفاقات پیش آمده اهمیتی نمی‌دهیم و به آن فکر هم نمی‌کنیم. همیشه به دنبال‌آن هستیم تا برای قهرمانی بجنگیم.

دورخیز مردان والیبال نشسته برای هشتمین طلای پارالمپیک

توقع از والیبال نشسته زیاد است

مهدی بابادی دیگر عضو تیم والیبال نشسته نیز گفت: اردوهای آماده‌سازی خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و با عزم و اراده جدی به دنبال تکرار موفقیت‌ها هستیم تا بتوانیم دل مردم کشورمان را شاد کنیم.

وی به حضور خود در ادوار والیبال نشسته پارالمپیک نیز اشاره کرد و گفت: امسال سومین حضورم در بازی‌های پارالمپیک است و با توجه به اینکه والیبال نشسته در چند سال اخیر توانسته موفقیت‌های زیادی کسب کند به طور قطع در پاریس با اتحاد ملی سعی در تکرار این قهرمانی‌ها خواهیم داشت. هفت قهرمانی در پارالمپیک سبب شده که توقعات از این تیم بجا باشد و با توکل به خدا امسال نیز تمام تلاش خود را برای قهرمانی به کار خواهیم بست.

عضو تیم والیبال نشسته در خصوص میزان پاداش‌ها گفت: برای جوایز پارالمپین‌ها هنوز به صورت رسمی چیزی اعلام نشده و طبق آخرین آمارها قرار بود که جوایز پای سکو المپیکی و پارالمپیکی‌ها به صورت یکسان پرداخت شود. اما در حال حاضر فقط طبق قانون پاداش وزارت ورزش برای المپین‌ها و پارالمپین‌ها یکسان است.

دورخیز مردان والیبال نشسته برای هشتمین طلای پارالمپیک

تیم والیبال نشسته ۸۰ درصد آمادگی دارد

میثم علیپور دیگر عضو والیبال نشسته به حضورش در تیم ملی اشاره کرد و توضیح داد: پس از مسابقات پارالمپیک ریو و توکیو؛ این سومین حضورم در این بازی‌ها خواهد بود. عملکرد کادر فنی تیم ملی در اردوهای مختلف بسیار خوب بوده چرا که آنان برای موفقیت تیم تلاش و زحمت زیادی کشیده‌اند تا تیم بتواند موفق عمل کند اما در این مسیر به طور قطع با دعای خیر مردم زحمات نفرات تیم ملی به ثمر خواهد نشست.

وی بیان کرد: تاکنون شرایط اردوهای تیم در بالاترین و بهترین حالت خود سپری شده و این اردو نیز یازدهمین مرحله پیش از حضور در پاریس است. در حال حاضر تیم والیبال نشسته به ۸۰ درصد آمادگی خود رسیده و با برگزاری ۲ اردوی متصل به اعزام به مرز آمادگی صد درصد خواهیم رسید.

علیپور افزود: یکی از آرزوهای تمامی نفرات کسب طلای این بازی‌ها است چرا که ملی‌پوشان برای موفقیت آمادگی بالایی دارند.

نظر شما