شناسهٔ خبر: 67870136 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

 فرافکنی رژیم صهیونیستی در حادثه مجدل شمس

  عدم حمله رژیم صهیونیستی به لبنان تاکنون، نه به دلیل نداشتن بهانه بلکه به دلیل ناتوانی این رژیم و معادله بازدارندگی حزب‌الله بوده است که همچنان پابرجاست. از آنجا که رژیم صهیونیستی به دلیل ضعف خود در برابر حزب‌الله به دنبال کسب حمایت سیاسی و نظامی آمریکا برای مقابله با حزب‌الله بوده و یکی از ملاحظات بایدن برای حمایت از شروع یک جنگ با حزب الله نیز تاثیرات انتخاباتی آن بوده است به دلیل کناره‌گیری بایدن اکنون به نظر می‌رسد شرایط کمی متفاوت‌تر شده باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کانال تلگرامی تبیین در تحلیلی کوتاه  نوشت:  طی انفجارهایی در عصر شامگاه دیروز شنبه در یک زمین فوتبال در روستای مجدل شمس واقع در جولان اشغالی ۱۲ نفر کشته و بیش از ۳۰ نفر زخمی شدند. در حالی که رسانه‌های اسرائیلی این انفجارها را ناشی از حملات حزب‌الله اعلام کردند حزب‌الله طی بیانیه این ادعا را رد کرد.

 حزب‌الله تاکنون مسئولیت تمام عملیاتی که انجام داده است را بدون هیچ ترسی به عهده گرفته است. تکذیب حزب‌الله، گواهی شواهد عینی مبنی بر سقوط موشک پدافند گنبد آهنین و تناقضات در مواضع مقامات رژیم صهیونیستی کافی است که باور کنیم حزب الله مسئولیت این حادثه را بر عهده نداشته است.

 این حادثه در زمانی روی داد که نتانیاهو در سفر به واشنگتن بود. این همزمانی این گمانه را به وجود آورد که نتانیاهو در آمریکا به دنبال مجوز حمله به لبنان بوده است و این حادثه نیز عمدی و به منظور ایجاد یک بهانه برای حمله بوده است. چنین گمانه‌زنی نمی‌تواند درست باشد. از یک روز پس از عملیات طوفان الاقصی حزب‌الله حملات خود به شمال فلسطین اشغالی را آغاز کرد و تاکنون ادامه دارد. این حملات پیامدهای سیاسی، امنیتی اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای برای رژیم در پی داشته است؛ اگر این رژیم اراده و توان جنگ با حزب‌الله را داشت نیاز به هیچ بهانه دیگری نداشت.

  عدم حمله رژیم صهیونیستی به لبنان تاکنون، نه به دلیل نداشتن بهانه بلکه به دلیل ناتوانی این رژیم و معادله بازدارندگی حزب‌الله بوده است که همچنان پابرجاست. از آنجا که رژیم صهیونیستی به دلیل ضعف خود در برابر حزب‌الله به دنبال کسب حمایت سیاسی و نظامی آمریکا برای مقابله با حزب‌الله بوده و یکی از ملاحظات بایدن برای حمایت از شروع یک جنگ با حزب الله نیز تاثیرات انتخاباتی آن بوده است به دلیل کناره‌گیری بایدن اکنون به نظر می‌رسد شرایط کمی متفاوت‌تر شده باشد. با این‌وجود به نظر نمی‌رسد بایدن به دنبال انتقام از هم حزبی‌هایش به دلیل خالی کردن پشت او در رقابت‌های انتخاباتی از طریق حمایت از جنگ با حزب‌الله باشد.

 ساکنان دروزی مجدل شمس همراهی چندانی با رژیم صهیونیستی ندارند. اعتراف به سقوط موشک گنبد آهنین می‌تواند خشم و نارضایتی ساکنان این منطقه را از دولت رژیم صهیونیستی دوچندان کند. براین‌اساس به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی با اتهام زدن به حزب‌الله به دنبال فرافکنی و بهره‌برداری‌های سیاسی و نظامی  از این حادثه برای سرپوش نهادن بر ایرادات سامانه دفاعی خود، جلوگیری از شکاف بیشتر با جامعه دروزی و منحرف کردن خشم آن‌ها به ویژه جامعه دروزی لبنان علیه حزب‌الله و مقاومت، تعدیل فشارهای بین‌المللی ناشی از کودک‌کشی این رژیم در غزه  و کسب همراهی بیشتر کشورهای غربی است.

انتهای پیام

نظر شما