شناسهٔ خبر: 67869573 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

اعلام جزییات برگزاری رویداد موسیقایی «آوای کویر»

دومین رویداد منطقه‌ای موسیقی مقامی «آوای کویر» با محوریت موسیقی استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب کرمان برگزار می‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش هنر آنلاین، دومین رویداد منطقه‌ای موسیقی مقامی «آوای کویر» با محوریت موسیقی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، کرمان و جنوب کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم ذوالفقار بیتانه روزهای بیست و چهارم تا بیست و ششم شهریور ماه به میزبانی بیرجند برگزار می شود.

در توضیحات اجمالی این رویداد آمده است: «موسیقی نواحی منطقه شرق کشور به رغم تنوع و تکثر، مبتنی بر اندیشه و شناخت بوده و محدود به دوران خاصی نیست. مردمام مشرق زمین برای جزیی ترین بخش زندگی فردی و گروهی خود به موسیقی، آواها و نواها به عنوان پدیده های متمایز نگریسته که در مسیر تکامل آن تلاش و جدیت ذاید الوصفی داشته اند.»

«بسط و گسترش هنرایرانی اسلامی با توجه به کارکرد و تاثیرگذاری هنر موسیقی نواحی»، «ساماندهی و شناسایی و آموزش و حمایت از استعدادهای جوان»، «ایجاد انگیزه در بین جوانان و نوجوانان علاقه مند موسیقی نواحی»، «ایجاد فضای مناسب رقابتی و تولید آثار ارزشی» و «قدردانی از پیشکسوتان» اهداف برگزاری این رویداد موسیقایی هستند. این در حالی است که رویداد در سه بخش اصلی و ۲ گروه زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار می‌شود.

«تک نوازی» در سازهای دوتار، سرنا و دهل و «تک خوانی» به همراه یک ساز یا بدون ساز نیز به عنوان بخش های اصلی جشنواره اعلام شده اند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما