شناسهٔ خبر: 67869444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خلیج فارس تا دوشنبه مواج و متلاطم است

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: خلیج فارس تا فردا دوشنبه هفته جاری به دلیل وزش بادهای شدید شمالی مواج و متلاطم خواهد بود.

صاحب‌خبر -

پیام مساعدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: طی مدت یاد شده در برخی ساعت‌ها وزش باد، خیزش گردوخاک محلی و احتمال نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز با وزش بادهای جنوبی، رطوبت هوا در سطح استان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین از اوایل وقت پنجشنبه با تغییر جهت وزش باد به‌سمت شمال غربی، به‌تدریج بر سرعت وزش آن نیز افزوده خواهد شد و از ظهر به طور مجدد دریا مواج می‌شود.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری گاهی افزایش ابر، همراه با غبار محلی و در برخی ساعت‌ها با وزش باد و نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای پیش‌بینی شده و در این مدت احتمال خیزش گردوخاک محلی در نقاط مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: در مدت یاد شده جهت وزش باد: متغیر به طور غالب شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و روی دریا ۱۶ تا ۵۰ گاهی بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

ثبت دمای ۴۷ درجه در سه شهر استان بوشهر

ثبت دمای ۴۰ تا ۴۷درجه ای در ۱۰ شهر استان بوشهر/ هشدار سطح نارنجی صادر شد

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی تا۲۴۰ سانتیمتر پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۲۲ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۰۸:۲۶ ، مد دوم ساعت ۱۳:۰۶ و جزردوم ساعت ۱۸:۵۰ خواهد بود.

نظر شما