شناسهٔ خبر: 67868761 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

«بی‌بی‌سی» اذعان کرد: ویدئوی تهدیدات حماس علیه المپیک ساختگی است

شبکه بی بی سی به ساختگی بودن ویدئوی منتسب به جنبش حماس در فضای مجازی و تهدید علیه بازی‌های المپیک پاریس توسط این جنبش اذعان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، شبکه بی بی سی با انتشار گزارشی اذعان کرد که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط تیم این شبکه مشخص شده است ویدئوی منتشرشده در فضای مجازی منتسب به جنبش حماس ساختگی است.

در این گزارش آمده است، قبل از آغاز بازی‌های المپیک در پاریس یک فیلم ویدئویی منتشرشده که در آن ادعا شده بود یکی از نیروهای حماس، پاریس را به راه انداختن جوی خون به دلیل مشارکت تیم‌های رژیم صهیونیستی در این بازی‌ها تهدید می‌کند.

این در حالی است که به محض انتشار این ویدئوی ساختگی، جنبش حماس اعلام کرد اقدام مذکور توسط اشغالگران صهیونیست با هدف خدشه دار کردن وجهه این جنبش صورت گرفته است.

شبکه بی بی سی گزارش داد که اختلافات زیادی در خصوص زبان و نحوه بیان و همچنین دیگر نمادهای میان این ویدئو و ویدئوهای رسمی جنبش حماس وجود دارد؛ به عنوان مثال لهجه کسی که در این ویدئو صحبت می‌کند فلسطینی نیست و لباس او نیز مانند لباس‌های سخنگوی شاخه نظامی حماس نیست. پرچم فلسطین نیز در جای همیشگی خود در این ویدئو قرار ندارد.

این در حالی است که حساب‌های رژیم صهیونیستی در فضای مجازی به صورت گسترده این ویدئو را بازنشر داده و به زبان‌های انگلیسی و عبری ترجمه کردند.

مقارنة تحلیلیة بین صورتین

نظر شما