شناسهٔ خبر: 67868643 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

اعزام رزمندگان لشکر ۲۷ از دوکوهه به منطقه عملیاتی مرصاد+ فیلم

فیلمی از لحظه اعزام جمعی از رزمندگان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) از پادگان دوکوهه به منطقه غرب کشور برای شرکت در عملیات «مرصاد» به‌یادگار مانده است که در آن رزمندگان آماده سوار شدن به هلی‌کوپتر بوده و شهید «علیرضا سلمانی» برای آن‌ها مداحی می‌کند.

صاحب‌خبر -

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: رزمندگان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) پس از حمله منافقین در عملیاتی با عنوان «فروغ جاویدان» به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران و جنایات ددمنشانه آن‌ها علیه مدافعان میهن و حتی مردم، همگام با دیگر رزمندگان در عملیات «مرصاد» شرکت کرده و موجب شکست رویای فتح تهران توسط آن‌ها شدند.

این‌روز‌ها فیلمی از لحظه اعزام جمعی از رزمندگان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) از پادگان دوکوهه به منطقه غرب کشور برای شرکت در عملیات مرصاد و شکست منافقین به‌یادگار مانده است که در آن رزمندگان گردان مسلم ابن عقیل (ع) لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) آماده سوار شدن به هلی‌کوپتر بوده و «علیرضا سلمانی» که خود نیز ششم مرداد در عملیات «مرصاد» به شهادت رسید، برای آن‌ها مداحی می‌کند.

<div id="video-display-embed-code_2549004" ><script type="text/JavaScript" src="https://defapress.ir/fa/news/play/embed/680991/2549004?width=400&height=300"></script></div>

اما ماجرای این فیلم چیست؟ آن‌زمان یعنی در دوران دفاع مقدس، لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص) پایگاهی در نزدیکی شهر «کرمانشاه» داشت که آن‌را پایگاه «آناهیتا» می‌شناختند؛ وقتی منافقین حمله کردند، رزمندگان تیپ ۲ لشکر ۲۷ که در پایگاه آناهیتا مستقر بودند، به‌دلیل تحرکات عراق در جنوب، به سمت پادگان دوکوهه حرکت کرده بودند؛ لذا با شنیدن حمله منافقین، سریعاً برای مقابله با منافقین به تنگه چهارزبر اعزام شدند. از طرفی هم عده‌ای از رزمندگان لشکر ۲۷ که در آن پایگاه بودند به‌همراه تعدادی از رزمندگان لشکر انصارالحسین (ع) همدان و تیپ قائم‌آل‌محمد (ص) سمنان به تنگه چهارزبر رفته و ضمن احداث خاکریز، با منافقین درگیر شده بودند.

همچنین یک هلی‌کوپتر شنوک نیز در زمین صبحگاه دوکوهه نشست و یک دسته از گردان مسلم ابن عقیل (ع) از تیپ ۲ لشکر، به‌همراه فرمانده تیپ حمزه سوار آن شدند. هلی‌کوپتر در یک کارخانه گچ به زمین نشست. این کارخانه در اطراف یک فرودگاه اضطراری واقع در جاده‌ای که به سه‌راه اسلام‌آباد می‌رسید، قرار داشت.

فرودگاه اضطراری با توجه به موقعیت مناسبی که داشت، به‌عنوان مقر تاکتیکی لشکر ۲۷ انتخاب شد و دسته‌ای که با شنوک آمده بودند، آن‌جا مستقر شدند و عده‌ای دیگر از رزمندگان نیز تا شب خود را به آن مقر رساندند. سرانجام رزمندگان لشکر ۲۷ پابه‌پای دیگر رزمندگان، توانستند به منافقین ضربه‌ای جبران‌ناپذیر وارد کرده و «فروغ جاویدان» آن‌ها را به «غروب جاویدان» تبدیل کنند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما