شناسهٔ خبر: 67867507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی:

اشتغال از طریق واحدهای فناور و بنگاه‌های کوچک ایجاد شود

آزیتا یوسفیان

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی گفت: اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طریق واحدهای فناور و بنگاه‌های کوچک که برمبنای دانش و فناوری هستند ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

احمدرضا مظاهری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دانشگاه آیت‌الله بروجردی با صنایع شهرستان تفاهم‌نامه‌ای برای جذب دانشجویان در صنایع امضا کردیم، اظهار کرد: اگر دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی تربیت کنیم و پس از فراغت از تحصیل به جمع بیکاران بپیوندد قطعا خیانت کردیم.

وی با بیان اینکه براساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا شده سالانه  ۵۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی از این دانشگاه در کارخانجات شهرستان بروجرد جذب می‌شوند، گفت: دانشگاه‌ها باید به سمتی بروند که صنایع، فارغ‌التحصیلان آنان را جذب کنند.

مظاهری به ایراداتی که براین طرح وارد است اشاره کرد و گفت: براساس برش استانی شایدبا توسعه صنعتی در لرستان نتوانیم اشتغال ایجاد کنیم چرا مقرون به صرفه نیست و هزینه بالایی دارد اما می‌توان به سمت بنگاه‌های کوچک بر مبنای دانش و فناوری پیش رفت و کار ایجاد کرد و از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور اشتفاده غافل نشویم.

وی بیان کرد: باید دانشجور ا به گونه‌ای تربیت کنیم که پس از فراغت از تحصیل کارگاه خود را راه‌اندازی کند و اشتغالی برمبنای دانش و فناوری ایجاد کند البته در این مسیر دو مانع وجود دارد؛ اولین مانع مدیران میانی هستند که نسبت به این قضایا توجیه نیستند و باید آنان را نسبت به این قضایا توجیه کرد که واحدهای فناور و بنگاه‌های کوچک می‌توانند برمبنای دانش و فناوری فعالیت کنند و این موضوع بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله بروجردی افزود: دومین ایراد این است که احتمال دارد دانشجوی جذب شده در صنعت مهارت لازم را نداشته باشد و براین اساس دانشگاه آیت الله بروجردی کارگاه تخصصی مشترکی با بنگاه‌های اقتصادی کوچک راه اندازی کرده و دانشجویان جذب شده در صنایع که نیاز به مهارت بیشتر دارند. براساس درخواست صنایع مذکور به مدت شش ماه تحت فراگیری مهارت‌های مورد نیاز قرار می‌گیرد تا تخصص لازم را کسب کند.

مظاهری گفت: این مرکز کار تخصصی حلقه واسط بین صنعت و دانشگاه است و پیشنهاد می‌شود سایر دانشگاه‌ها نیز از این طرح الگوبرداری کنند.

انتهای پیام 

نظر شما