شناسهٔ خبر: 67867258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکستان در نشست آسه‌آن خواهان پرهیز از سیاست بلوک‌بندی شد

اسلام‌آباد - ایرنا - رئیس هیات پاکستانی در نشست‌ اخیر اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) با تشریح مواضع کشورش درباره جنگ غزه، افغانستان و تنش‌ها در شبه قاره هند، خواستار پرهیز از سیاست بلوک بندی و بکارگیری تعامل برای حل منازعات در آسیا و اقیانوسیه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، محمد سیروس سجاد، قائم مقام وزارت خارجه این کشور در اجلاس اخیر وزیران خارجه اتحادیه آسه‌آن در کشور لائوس شرکت کرد.

وی با قدردانی از نقش مثبت اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا در انسجام و همگرایی منطقه‌ای، بر تعهد قوی پاکستان به صلح، امنیت و همکاری‌های منطقه ای و اهمیت قائل شدن به روابط خود با اعضای آسه آن تاکید کرد.

قائم مقام وزارت خارجه پاکستان دیدگاه این کشور را درباره درگیری های منطقه ای در آسیا و اقیانوسیه به اشتراک گذاشت و بر لزوم بکارگیری گفت وگو و تعامل به جای سیاست بلوک بندی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اهمیت حل و فصل مناقشه کشمیر مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، دیدگاه پاکستان را در مورد مسائل حساس منطقه از جمله جنگ غزه و افغانستان ارائه کرد.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه‌آن) به دنبال نشست روز شنبه وزیران خارجه کشورهای عضو در کشور لائوس، طی بیانیه‌ای حملات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در غزه را محکوم کرد.

نظر شما