شناسهٔ خبر: 67867090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس هیات نجات غریق استان:

کاهش آمار ۵۸ درصدی مغروقین در سه ماه نخست ابتدای خوزستان

پریسا زنگنه منش

عملکرد ناجیان غریق استان در سه ماهه اول سال مورد رضایت بوده است، عملکردی که به گفته رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان منجر به کاهش آمار ۵۸ درصدی مغروقین در سه ماه نخست ابتدایی سال شده است.

صاحب‌خبر -

امید جشان زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: شرایط ناجیان ما در کنار سواح به دلیل کمبود امکانات و عدم همکاری سایر دستگاه ها و نیز گرمای طاقت فرسا بسیار سخت شده است؛ هیچ یک از سازمان ها و ادارات عضو ستاد ساماندهی سواحل استان، به تکالیف قانونی خود عمل نکردند و هیات نجات به تنهایی پای کار است.

او ادامه داد: با این وجود نیز عملکرد ناجیان غریق در سه ماهه اول سال بسیار خوب بوده است اما برای حفظ پایداری و کنترل این آمار باید دو کار اساسی انجام داد؛ اول پرداخت به موقع دستمزد ناجیان غریق و دوم هم استفاده از ظرفیت سازمان ها و شرکت های دولتی برای حضور در این طرح در قالب تهیه ایاب و ذهاب و تولید محتوا برای آگاهی بخشی عمومی به مردم است.

رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان بیان کرد: نکته مهم در کاهش آمار مغروقین نیز رعایت آداب استفاده از آب های آزاد از سوی مردم و توجه به توصیه های ناجیان غریق است.

او همچنین با بیان این که سازمان آب و برق خوزستان اگر همت کند بسیاری از مشکلات قابل حل است، گفت: متاسفانه این سازمان با داشتن ظرفیت فراوان پای کار نیست و طرح به این
مهمی را نمی بیند و به حفظ و حفاظت از جان آدم ها و هم استانی ها عزیز بی توجه است.

جشان زاده عنوان کرد: ۱۲۰ نجات غریق در بدترین شرایط آب و هوایی و بدون کمترین امکانات در استان خوزستان مشغول بکار هستند و اگر می خواهیم این طرح نو و این پویش انسانی که سابقه حداقل ۱۱ ساله در استان‌های شمالی دارد و موفق هم بوده، در خوزستان موفق باشد نیاز به حمایت جدی دارد، در غیر این صورت اگر حمایت جدی نشود ممکن است تعطیل شود.

انتهای پیام

نظر شما