شناسهٔ خبر: 67866667 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت‌وگو با ایرنا؛

عاطفه باقری: کیفیت اثر نمایشی ضامنِ جذب مخاطب است

تهران- ایرنا- بازیگر مجموعه تلویزیونی «پایتخت»، گفت: تجربه نشان داده است که اثر نمایشی با کیفیت و داری قصه در هر فضایی ساخته و نمایش داده شود، چه سینما و تلویزیون و یا در سکوهای نمایش خانگی مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

عاطفه باقری در گفت و گو با خبرنگار تلویزیون ایرنا درباره دلیل اقبال هنرمندان مطرح سینما و تلویزیون از کارگردان گرفته تا بازیگر به سمت نمایش خانگی، اظهار داشت: شیوع کرونا و بسته شدن سینماها به دیده شدن آثار به صورت آنلاین کمک بسزایی کرد و بعد از طولانی شدن این اتفاق شبکه نمایش خانگی به عنوان یک جایگزین امن و کاربردی جای سینماها را گرفت در ادامه نیز با تولید و پخش سریال‌هایی با کیفیت بالا طیف مخاطبان گسترده ای را به سمت خود جلب کرد. بنابراین تمام این اتفاقات باعث هجرت هنرمندان نیز به سمت این بازار جدید تولید فیلم و سریال شد.

وی افزود: اگر اشتباه نکنم با سریال «می خواهم زنده بمانم» سریال‌های شبکه نمایش خانگی جان دوباره‌ای گرفت. این اقبال مخاطب، اشتیاق کارگردانان و بازیگران مطرح سینما را نیز بر آن داشت تا در این بازار جدید سهم داشته باشند و حالا بعد از گذشت چندین سال می‌بینیم که نمایش خانگی جهش بسیار خوبی داشته است.

باقری با اشاره به اینکه شاید تا چند روز پیش تنها ۲ یا ۳ پلتفرم مطرح نمایش خانگی را می‌شناختیم ولی حالا نزدیک به ۱۵ سکوی نمایش خانگی فعال داریم که تقریبا ۵ تا از این سکوها مخاطبان دائمی (اشتراک) بسیاری هم دارند، ادامه داد: مخاطب و هنرمند هر دو به این سکوها اعتماد کرده‌اند و این دلیل عمده اقبال به آنها است. البته در این بین دستمزدهای خوبی که از طرف پلتفرم‌ها به هنرمندان هم داده می‌شود را بی تاثیر نباید دانست.

عاطفه باقری: کیفیت اثر نمایشی ضامنِ جذب مخاطب است

بازیگر سریال «نون خ» با بیان اینکه در این چند سال چه در تلویزیون و چه در پلتفرم‌های شبکه نمایش‌خانگی شاهد آثار بازنده و برنده بوده‌ایم، تاکید کرد: اما بازیگر در هرکدام از میزانسن‌ها که باشد بی‌شک سناریوی بی‌نقص، جذبش می‌کند. همچنین سرمایه‌ای که یک سریال با آن ساخته می‌شود بر کیفیت کار تاثیر زیاد و مستقیم دارد.

وی همچنین یکی دیگر از نقاط قوت شبکه نمایش خانگی را تنوع و دسترسی آسان برای دیدن فیلم‌ها ایرانی و خارجی عنوان کرد و گفت: تجربه نشان داده است که اثر نمایشی با کیفیت و داری قصه در هر فضایی ساخته و نمایش داده شود چه سینما و تلویزیون و یا در سکوهای نمایش خانگی مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.

بازیگر فیلم سینمایی «پسر تهرونی» درباره حضور بازیگران مطرح سینما و تلویزیون در تئاتر نیز گفت: در عین حال که طی چند سال اخیر حضورم در تئاتر کمرنگ بوده است اما معتقدم تئاتر همیشه مخاطب خاص خودش را داشته و دارد. اما حتما حضور سلبریتی‌ها که در بین مردم محبوبیت و دنبال کنندگان زیادی دارند مخاطبان بیشتری را به تئاتر دعوت می‌کند و نمی‌توان انکارش کرد. زیرا مخاطبان سینما و تلوزیون به خاطر هنرنمایی بازیگران محبوبشان و همچنین دیدن حضور فیزیکی آن بازیگر و ارتباط نزدیکش با تماشاچی آنها را به دیدن آن اثر ترغیب می‌کند.

باقری تاکید کرد: البته ناگفته نماند چه بسا دیدن هنرنمایی بازیگران خوب تئاتر به جذب مخاطب تلوزیون و سینما هم کمک های بسزایی کرده است. در واقع این دو مکمل پیشرفت هم هستند. درواقع به نوعی می توان گفت بازیگران ماندگار و محبوب تلوزیون و سینما از دل تئاتر آمده‌اند و خانه اصلیشان تئاتر بوده و هست و بخاطر عِرقی که در وجودشان دارند از هر فرصتی که پیش بیاید استفاده می‌کنند تا به خواستگاهشان تئاتر سری بزنند.

عاطفه باقری: کیفیت اثر نمایشی ضامنِ جذب مخاطب است

به گزارش ایرنا، عاطفه باقری که اولین تجربه حضورش را در سن پنج‌ سالگی و در برنامه تلویزیونی «شهرک الفبا» به کارگردانی فردوس حاجیان بود، در سال ۱۳۸۶ با ایفای نقش در فیلم سینمایی «پسر تهرونی» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار نخستین تجربه حرفه‌ای خود را در هنر بازیگری به ثبت رساند. حضور در سریال «پایتخت» در فصل چهارم، پنجم و ششم، فصل چهارم سریال «نون خ» و سریال‌های دیگری چون «بیمار استاندارد»، «خروس» و «خداحافظ بچه» و نیز آثار سینمایی چون «پایانی برای شروع»، «دنیای پرامید» و «کاتیوشا» بخشی از کارنامه عاطفه باقری در مقام بازیگر است.

نظر شما