شناسهٔ خبر: 67866551 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

سی امین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرآوه برگزار شد

سی امین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرآوه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، اصغرمظفری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه ازبرگزاری سی امین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرآوه خبر دادو  بیان داشت : این جلسه پیرو دعوت قبلی با حضور امام جمعه محترم شهرآوه و اعضاء در روز شنبه مورخ 6 مرداد ماه جاری در محل دفترامام جمعه آوه تشکیل شد.


حجت الاسلام و المسلمین نیکویی ماهانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: اولین نماز جمعه با حکم حضرت امام خمینی(ره) به امامت آیت الله طالقانی در سال ۵۸ برگزارشد.

امام جمعه آوه گفت: با حکم مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حال حاضر900پایگاه نماز جمعه در کشور برگزار می شود. حجت الاسلام نیکویی ماهانی ابراز داشت: در شهرآوه بیش از ۹۰ خدمت عمرانی،فرهنگی،اجتماعی اقدام شده و زیر ساخت های زیادی در تمامی زمینه ها،علی الخصوص ؛ دفتر- ستاد – خودرو- نماز جمعه اقدام گردیده است.

حجت الاسلام نیکویی ماهانی افزود: همانطوریکه مقام معظم رهبر فرمودند؛وقتی نظام مردمی است همه باید حرکت کنند تا نظام راه بیفتد و اگر عده ای از مردم حرکت نکردند حرکت نظام کُند خواهد شد.

امام جمعه آوه به تعامل قوه مقننه و قوه مجریه تأکید نمودند و بیان داشتند همه مردم و مسئولین بایستی به رئیس جمهور منتخب کمک کنند تا کشور با همدلی و تعامل رشد همه جانبه داشته باشد.

 مهندس مجید ولدخانی بخشدار مرکزی و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرآوه ضمن تقدیر و تشکر از مردم بخش مرکزی در ماه محرم و برگزاری مراسمات مذهبی و عزاداری و پخش نذورات و حضور در مراسمات شهدای خدمت و شهیدجمهور و انتخابات اظهار داشت: دربخش مرکزی مراسمات عید غدیر خم نسبت به سال های گذشته بی نظیر بود و بیش از سی هزار پرس غذا بین محرومین توزیع گردید.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی گفت: با توجه به نیاز بخش مرکزی مسائل عمرانی،بهداشتی در دستور کار می باشد.


وی افزود: درمانگاه شهرآوه یکی از نیازهای اساسی این شهر می باشد که با تشکیل جلسه ،مسائل موجود با فوریت حل خواهد شد.
مجید ولدخانی در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص راه اندازی کاروانسرای شهرآوه سخنان مبسوطی را ارائه نمودند.

مهندس ولدخانی درخصوص اهمیت اوقات فراغت و توجه به آینده نوجوانان و جوانان و برگزاری برنامه و کلاس های اوقات فراغت و هم افزایی همه مسئولین در این حوزه تأکید نمودند.

اصغرمظفری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی،ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش اظهارداشت: هدف قیام  امام حسین (ع)،احیاءسنت پیامبر(ص) و امربه معروف و نهی از منکر و ازبین بردن ظلم و ستم و تشکیل حکومت اسلامی است.

مظفری افزود: امام حسین(ع) تلاش کرد چهره واقعی بنی امیه را افشاء نماید و با بدعت ها مبارزه نمود و حدود الهی را ترویج داد و به حق عمل نمود و با باطل مبارزه کرد و به اصلاح همه جانبه امور پرداخت.

وی گفت: طرح غنی سازی اوقات فراغت تابستان سال جاری در ۸۰ کانون فرهنگی هنری- فرهنگسرای ارشاد در حال انجام می باشد.

وی افزود: نمایش مذهبی و همچنین بیش از 350مراسم تعزیه توسط مجموعه های تحت پوشش این اداره انجام شده است و در بخش ها و شهرهای همجوار نیز درحال انجام می باشد و همچنین از نمایش های مذهبی این شهرستان، استان مرکزی و سایر استان ها با هماهنگی های لازم استفاده می نمایند.

نظر شما