شناسهٔ خبر: 67866407 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

آغاز مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب توسط رهبر معظم انقلاب/ رای مردم به شخصیتی فرزانه، صادق،‌ مردمی و دانشمند را تنفیذ می‌نمایم

مراسم تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور منتخب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ مراسم تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور منتخب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز یکشنبه در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

 

در این مراسم مسئولین کشوری و لشکری و میهمانان خارجی و خانواده شهدا حضور دارند.

 

در ابتدای این مراسم وزیر کشور به ارائه گزارش می‌پردازد و سپس حکم ریاست جمهوری توسط رئیس دفتر مقام معظم رهبری قرائت می‌شود. پس از آن مسعود پزشکیان به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمایشات خود را مطرح خواهند کرد.

 

 

 

 

 


رهبر انقلاب حکم تنفیذ مسعود پزشکیان را اعطا کردند

لوح متن حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری چهاردهم توسط مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور منتخب مردم اعطا شد.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ در مراسمی که در حسینیه امام خمینی (ره) دفتر رهبری برگزار شد، لوح متن حکم تنفیذ ریاست‌جمهوری دوازدهم را به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب مردم اعطا کردند.

 

بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی، «امضای حکم ریاست‌جمهوری پس از انتخاب مردم»، از جمله «وظایف و اختیارات رهبری» است و طبق قانون انتخابات ریاست‌جمهوری «دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران چهار سال است و از تاریخ تنفیذِ اعتبارنامه به‌وسیله‌ مقام رهبری آغاز می‌شود».

 

 

متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری مسعود پزشکیان از سوی رهبر معظم انقلاب به شرح ذیل است:

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی العالمین

سپاس پروردگار دانا و توانا را که بار دیگر ایران اسلامی را سرافراز و چهره‌ی ملت عظیم‌الشأن را درخشان ساخت؛ آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری به همّت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیده‌ی ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت. 

 

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دوره‌ی ناتمامْ‌مانده‌ی رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانه‌ی استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمونهای مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ی برجستگی ایران و ایرانی است.

اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت.
والسلام علی عبادالله الصالحین

سید علی خامنه‌ای 
7/مرداد/1403

 

 

آغاز بیانات رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ رییس دولت چهاردهم
تنفیذ و اعطای حکم رئیس‌جمهور دولت چهاردهم ، صبح روز یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد.

 حضرت آیت الله خامنه ای ️در مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره‌ ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به‌کار رسمی رئیس جمهور منتخب، که ۷ مرداد ۱۴۰۳ با حضور جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام در حسینیه‌ امام خمینی(ره) برگزار شد بیاناتی را ایراد فرمودند که گزیده آن را در ادامه می خوانید.

 

 پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم، احمد وحیدی گزارشی از روند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در دور اول و دوم در مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان توسط رهبر انقلاب ارائه داد.

 

متن حکم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری خوانده شد.

 

پس از آن مسعود پزشکیان رییس جمهور در سخنانی بار دیگر به مردم و بار دیگر به رهبری تعهد داد که با تمام وجود در خدمت به مردم با عدالت برخورد کند.

 

در حال تکمیل.../ تسنیم و ایسنا

نظر شما