شناسهٔ خبر: 67866113 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۷ مرداد / بارش باران در محورهای ۳ استان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور امروز _یکشنبه هفتم مرداد_ به شرح زیر است:

آخرین وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی

تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت)

آزادراه قزوین - رشت دارای بارش باران و محور چالوس دارای مه گرفتگی در ارتفاعات و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورها

ترافیک سنگین در آزادراه کرج - تهران محدوده پل کلاک

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده مهرویلا

آخرین وضعیت جوی محورها

بارش باران در برخی از محورهای استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل

انسدادهای اخیر

محورهای مسدود غیرشریانی:

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- یزد - دربید

۴- محور سیاخ دارنگون

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و دوشنبه علاوه‌بر این مناطق در خراسان شمالی، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و پنجشنبه در شرق سواحل شمالی و خراسان شمالی بارش پراکنده و در ساعات بعدازظهر دوشنبه تا پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق انتظار می‌رود و شدت بارش امروز در گیلان، غرب مازندران، شرق اردبیل و دوشنبه در گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی دو روز آینده در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می‌دهد و طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور، بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا انتظار می‌رود.

ضیائیان افزود: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر وزش باد با احتمال گردوخاک با بیشینه دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود و وضعیت کنونی آسمان تهران، صاف تا قسمتی ابری و وزش باد، گاهی افزایش باد با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و غبار رقیق با ۴۳ و کمینه ۲۹ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف تا کمی ابری گاهی باد و گردوخاک با بیشینه ۴۲ و کمینه ۲۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما