شناسهٔ خبر: 67866100 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

جهاددانشگاهی پیشران کشور درمسیر اقتصاد دانش بنیان است

صاحب‌خبر -
نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت از جهاددانشگاهی به عنوان پیشران کشور در مسیر رسیدن به اقتصاد دانش بنیان یاد کرد.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی کرمانشاه، فضل الله رنجبر عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه جهاددانشگاهی را نهادی متشکل از جوانان انقلابی و تحصیل کرده دانست و افزود: این نهاد از بدو تاسیس خدمات ارزشمندی به ویژه در حوزه علم و فناوری کشور داشته است.
وی به حمایت های جهاددانشگاهی از شرکت های فناور و دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: این نهاد همواره از صاحبان ایده حمایت کرده و با پرورش ایده ها و کمک به مسیر تحقق آنها گام های ارزشمندی در جهت رشد فناوری کشور برداشته است.
این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم حرکت کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان، جهاددانشگاهی را پیشران حرکت در این مسیر دانست و افزود: این نهاد با حمایت از شرکت های دانش بنیان بستر لازم برای حرکت کشور به سمت اقتصاد دانش بنیان را فراهم می کند.
وی افزود: حمایت از این شرکت ها و تولید محصولات دانش بنیان علاوه بر رفع نیاز داخل، با انجام صادرات به ارزآوری برای کشور هم کمک کرده و جهاددانشگاهی با انجام این حمایت، عملا به رفع مشکلات اقتصادی کشور کمک می کند.
لزوم حمایت جدی مجلس و دولت از جهاد دانشگاهی
رنجبر با تاکید بر لزوم حمایت از این نهاد انقلابی، گفت: اگر جهاددانشگاهی مورد حمایت جدی مسئولان قرار گیرد قطعا در عرصه علم و فناوری کشور شاهد تحولات مثبتی خواهیم بود.
وی افزود: جهاددانشگاهی علاوه بر پیشبرد کشور در مسیر علم و فناوری، این حرکت را با تکیه بر توان داخلی و استفاده از توان جوانان ایرانی انجام داده و درهمین راستا حمایت از جهاددانشگاهی به نوعی حمایت از توان داخلی و توان جوانان ایرانی است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: در همین راستا هم دولت و هم مجلس باید حمایت های جدی از این نهاد داشته تا کشور بتواند با فعالیت چنین نهادهایی با سرعت بیشتری در مسیر رسیدن به اقتصاد دانش بنیان حرکت کند.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما