شناسهٔ خبر: 67866044 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

امام‌جمعه ممسنی:

 درون‌نگری شهید رئیسی ادامه داشته باشد

امام‌جمعه ممسنی گفت: شهید رئیسی تلاش و از سوی دیگر نگاه به تکیه بر داخل داشت و همین نگرش درون‌نگری باعث شده بود که در خیلی از زمینه‌ها موفق باشد اگر دولت جدید ادامه‌دهنده این راه باشد قطعاً موفق خواهد شد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین شاکری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، گفت: ناخدای کشتی جمهوری اسلامی به دولت‌های مختلف توصیه‌هایی دارند، بعضی از دولت‌ها این سفارش‌ها را می‌پذیرند و به دستاوردهایی می‌رسند.


 وی افزود: سفارش مقام معظم رهبری به رئیس‌ جمهور منتخب در رابطه با ادامه راه دولت شهید رئیسی، اینکه دولت شهید رئیسی کارهایش را شبانه‌ روزی و به صورت مخفیانه انجام می‌داد و کارش برای رضای خدا بود، ایشان نگاهش به درون کشور بود، تعامل با بیرون هم داشت، تلاش و از سوی دیگر نگاه به تکیه بر داخل داشت و همین نگرش درون‌ نگری باعث شده بود در خیلی از زمینه‌ها موفق باشد اگر دولت جدید ادامه‌ دهنده این راه باشد قطعاً موفق خواهد شد.
 
 امام‌جمعه ممسنی در ادامه ویژگی‌های دولت شهید رئیسی ادامه داد: شهید رئیسی در عین تعامل با دنیا و تکیه بر داخل، بر نخبگان، بر جوانان و بر نیروهای داخلی داشت، شهید رئیسی دنیا را فقط چند کشور زورگو و قدرتمند نمی‌دید؛ بلکه مجموعه جهانی تشکیل شده از کشورهای زیادی که بخشی از آنها کشورهای جدیدی هستند که در حال پیشرفت و نوآوری‌اند، امروزه قدرت‌های جهانی دیگر از غرب به شرق و به اقسا نقاط دنیا منتقل شده است.
 
 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین شاکری یادآور شد: ایشان تعامل با همسایگان که ۱۵ کشور همسایه هستند و ظرفیت بزرگی برای کارهای اقتصادی دارند را مورد توجه قرار داده علاوه بر آن به دیگر کشورهای آسیایی توجه می‌کرد و به قاره‌های دیگر  نیز توجه داشت.


 وی اضافه کرد: با تعاملی که با دنیا برقرار کرده بود و تکیه و پایگاه قوی که برای خودش درست کرده بود توانست به سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی غیر از همان چند کشور قدرتمند معروف و زورگو دست پیدا بکند.
 
 امام‌جمعه ممسنی با اشاره به مذاکرات نافرجام با آمریکا گفت: شهید رئیسی اعتقاد داشت چنانچه آمریکا قصد برگشت به مذاکرات داشت و بر اساس احترام متقابل، هم سخن ملت ما را می‌شنید و با ما وارد گفتگو می‌شد مذاکرات از سر گرفته می‌شد.


 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین شاکری با اشاره به تجربیات ۴۵ ساله جمهوری اسلامی در شناخت نوع تفکر آمریکا، خاطرنشان کرد: آمریکا با هیچ حزبی کنار نخواهد آمد، امریکا حتی مصدقی را که تحصیل‌کرده غربی بود و نگاه اسلامی هم نداشت را بر نتابید.


 وی از عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش اشاره کرد و گفت: ایران بارها به تعهداتش عمل کرد؛ اما آمریکا به یک‌باره زیر همه چیز زد به‌گونه‌ای که تعهدنامه‌ای که به امضای ملل مختلف رسیده بود را پاره و از مذاکرات خارج شد، چنانچه دولت آمریکا از زورگویی و قلدری خارج شود و بر حسب احترام به ملت بزرگ ایران تغییر موضع دهد قطعاً ما هم همانند کشورهای دیگر وارد گفتگو خواهیم شد.
 
 امام‌جمعه ممسنی در پایان افزود: اکنون با توجه به سخنان و شعارهای مسعود پزشکیان در نشست‌ها و جلسات مختلف باید گفت که فعلاً زود است که بخواهیم قضاوت کنیم کابینه‌ای که بر حسب گمانه‌ها است و معرفی نشده‌اند همان افرادی هستند که در دولت روحانی بودند، وقتی سخن از مشارکت جمعی، استفاده از نخبگان و عدالت هست قطعاً این امر صورت نمی‌گیرد و چنانچه روزی این تجربه تلخ تکرار شود قطعاً پزشکیان هم دچار آسیب خواهد شد.
 
 انتهای خبر/224224

نظر شما