شناسهٔ خبر: 67865946 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

در حال بروزرسانی...

پزشکیان رسما رئیس جمهور شد / حواشی مراسم تنفیذ به روایت تابناک

مراسم تنفیذ چهاردهم با دعای رهبر معظم انقلاب برای توفیق رئیس‌جمهور جدید، مسعود پزشکیان به پایان رسید و پزشکیان رسما نهمین رئیس جمهور ایران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، مراسم تنفیذ حکم مسعود پزشکیان، چهاردهمین رئیس جمهور منتخب از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز یکشنبه در حسینیه‌ امام خمینی(ره) به طور رسمی آغاز شد.

مراسم تنفیذ چهاردهمین رئیس جمهور منتخب آغاز شد

این مراسم در محضر رهبر معظم انقلاب و رؤسای قوا، رییس مجلس خبرگان رهبری، مقامات کشوری و لشکری، علما و دانشگاهیان، جمعی از سفرا و نمایندگان بلندپایه‌ کشورهای خارجی در حال برگزاری است. در فیلم زیر لحظه ورود رهبر معظم انقلاب به مراسم را مشاهده می‌کنید.

تعداد بازدید : 8283
<div id="video-display-embed-code_1853848" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1250339/1853848?width=700&height=400"></script></div>

سخنرانی وزیر کشور در مراسم تنفیذ

احمد وحیدی در مراسم تنفیذ گفت: شهید رئیسی با تلاش بی‌وقفه خود در خدمت و با سردست گرفتن ارزش‌های انقلاب در گفتار و رفتار تراز جدیدی را برای تصدی مسئولیت ایجاد کرد.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم در دولتی خدمت کردم که رئیس آن پس از مجاهدت‌های فراوان با شهادت در درگاه الهی پذیرفته شد.

وحیدی افزود: با لطف خداوند توفیق خدمت به مردم را نظام مردم سالاری را پیدا کردیم و انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری را برگزاری کردیم. دوره زمانی ۳۵ روزه انتخابات متاثر از فضای اندوهناک شهادت رئیس‌جمهور خدوم و همراهانش بود. در ادامه حکم تنفیذ مسعود پزشکیان اعطا شد که جزئیات آن به شرح زیر است.

تعداد بازدید : 3243
<div id="video-display-embed-code_1853865" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1250339/1853865?width=700&height=400"></script></div>

تصویر حکم تنفیذ مسعود پزشکیان 

رهبر معظم انقلاب: به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی العالمین 

سپاس پروردگار دانا و توانا را که بار دیگر ایران اسلامی را سرافراز و چهره‌ی ملت عظیم‌الشأن را درخشان ساخت؛ آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری به همّت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیده‌ی ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت.  

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دوره‌ی ناتمامْ‌مانده‌ی رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانه‌ی استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمونهای مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ی برجستگی ایران و ایرانی است. 

اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت. 

والسلام علی عبادالله الصالحین 

سید علی خامنه‌ای

مراسم تنفیذ چهاردهمین رئیس جمهور منتخب آغاز شد

 

لحظه اعطای حکم تنفیذ رهبر انقلاب به رئیس جمهور منتخب

تنفیذ رای ملت با حکم رهبر؛ پزشکیان رسما رئیس جمهور  شد/ توصیف ویژه رهبری از رئیس جمهور؛ «شخصیت فرزانه، و صادق،‌ و مردمی، و دانشمند»

پزشکیان: سپاسگزار رهبر معظم انقلاب هستم 

نهمین رئیس جمهور پس از دریافت حکم تنفیذ گفت: به همه خدمت‌گزاران کشور و به خصوص شهید رئیسی درود می‌فرستم. سپاسگزار رهبر معظم انقلاب هستم و همچنان خاک پای ملت شریف و بزرگوار ایران هستم که آگاهانه در این میدان پانهادند و با رأی خود به تغییر بار سنگینی را به دوش این حقیر گذاشتند.

اکنون مقام معظم رهبری با تنفیذ بنده و بنا بر رای ملت و امضای حکم ریاست جمهوری، این بنده کوچک خدا را رسما به مسئولیتی بزرگ در قبال ملت ایران منصوب فرمودند.

آنچه که مسئولیت قانون اساسی بر عهده ما گذاشته است در مسیر روشنی که مقام معظم رهبری فرموند چشم انداز جمهوری اسلامی و قانون برنامه است که ما به طرف آن حرکت کنیم.

نهمین رئیس جمهور ایران گفت: طبق سند چشم انداز باید کشورمان توانا در تولید علم و فناوری متکی بر سهم برتر منابع انسانی و سرمایه اجتماعی در تولید ملی باشد.

وی ادامه داد: ایران کشوری امن مستقر و مقتدر و با سامانه دفاعی مبتنی بر بازداندگی همه جانبه و برخوردار از سلامت باشد. فرصت‌های برابر و توزیع مناسب درآمد و بدور از فقر و تبعیض و بهره‌مند از محیط زیست مطلوب و برخوردار از وجدان کاری و با تاکید بر جنبش نرم‌افزاری و تولید علم و رسیدن به اشتغال کامل باشد.

او افزود: ایران کشوری دارای تعامل سازنده و موثر با جهان بر اساس اصول عزت حکمت و مصلحت باشد و یک دولت و حکومتی قدرتمند را که بار سنگین را بر اساس قانون و چارچوب‌های قانونی می‌نهد و ما مسئول هستیم به این طرف حرکت کنیم.

پزشکیان گفت: قول می‌دهم با تمام وجود به این مردم خدمت کنیم و قول می‌دهیم راه شهیدمان و راه کسانی که برای این کشور زندگی خو درا کف دست گذاشتند و پای این مملکت جان خود را گذاشتند دست به دست هم بدهیم این عزت و افتخار را به کشور بازگردانیم.

وی تصریح کرد: جز با اتحاد قانون گرایی و وحدت امکان پذیر نیست. ما باید دست به دست هم بدهیم تا پاسخگوی دغدغه‌های مردم کشورمان باشیم. مجددا از محضر مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی می‌کنم و برای پیشبرد سیاست همگرایی دولت وفاق ملی کمک کنند و در مسیر پاسخگویی حمایت خودشان را از ما دریغ نفرمایند.

وی افزود: موفقیت دولت پاسخ مناسب به انتظارات مردم و ضرورت تحول و توفیق کشور نشانه دوراندیشی رهبر معظم انقلاب است.

تعداد بازدید : 2833
<div id="video-display-embed-code_1853875" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.tabnak.ir/fa/news/play/embed/1250339/1853875?width=700&height=400"></script></div>

مهمانان خارجی مراسم تنفیذ پزشکیان

براساس آخرین پیگیری‌ها تا این لحظه نخست‌وزیر عراق محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر پاکستان شهباز شریف، نخست‌وزیر صربستان میلوش وچویچ، معاون رئیس جمهور برزیل ژرالدو آلکمین، وزیر خارجه کویت عبدالله علی الیحیا، نخست‌وزیر کوبا مانوئل ماررو کروز، رئیس مجلس دومای دولتی روسیه ویاچسلاو وولودین، وزیر خارجه ترکمنستان رشید مردوف، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انریکه مورا، وزیر دولت در امور خارجه ژاپن تسوگه یوشیفومی و هیأتی از چین از جمله حاضران در این مراسم هستند. البته مقامات دیگری هم برای این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند که تا لحظه نگارش این گزارش، جزییاتی از سطح حضور آن‌ها در دست نیست.

کدام چهره‌های مطرح حضور داشتند

آذری جهرمی در مراسم تنفیذ

پزشکیان رسما رئیس جمهور شد/حواشی مراسم تنفیذ به روایت تابناک

حضور ظریف و محسن رضایی در مراسم تنفیذ 

پزشکیان رسما رئیس جمهور شد/حواشی مراسم تنفیذ به روایت تابناک

تصویری از ناطق نوری و سید حسن خمینی  زاکانی در مراسم تنفیذ

مراسم تنفیذ چهاردهمین رئیس جمهور منتخب آغاز شد

حسن روحانی، علی لاریجانی و سعید جلیلی در کنار یکدیگر در مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان حضور داشتند.

مراسم تنفیذ چهاردهمین رئیس جمهور منتخب آغاز شد

همچنین تصویر فرزندان سردار شهید قاسم سلیمانی و زهرا پزشکیان را در این مراسم مشاهده می‌کنید.

مراسم تنفیذ چهاردهمین رئیس جمهور منتخب آغاز شد

وحید جلیلی که متوجه حضور دوربین صداوسیما شده بود با حرکتی سریع خود را وارد قاب تصویر کرد، در این تصویر سردار حسین علایی از نزدیکان مسعود پزشکیان و حسن عابدینی از چهره های خبری صداوسیما نیز در تصویر حضور دارند.

مراسم تنفیذ چهاردهمین رئیس جمهور منتخب آغاز شد

تصویری از حمید رسایی در کنار مهمانان خارجی را مشاهده می‌کنید.

مراسم تنفیذ چهاردهمین رئیس جمهور منتخب آغاز شد

عبور محمد مخبر کفیل ریاست جمهوری از کنار مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب در هنگام مصاحبه با صداوسیما

مراسم تنفیذ چهاردهمین رئیس جمهور منتخب آغاز شد

محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی، سردار رحیم صفوی فرمانده اسبق سپاه و سید علی رئیس الساداتی برادر رئیس جمهور فقید در تصویر دیده می شوند.

مراسم تنفیذ چهاردهمین رئیس جمهور منتخب آغاز شد

 

 

نظر شما