شناسهٔ خبر: 67865799 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۰۰ متقاضی تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در مهاباد به بانک‌ معرفی شدند

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: تاکنون ۹۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

صاحب‌خبر -

حسن عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق بخشنامه جدیدی که برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از دی‌ماه ۱۴۰۲ ابلاغ شد، میزان این تسهیلات از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی اضافه کرد: امسال یک هزار و ۴۰۰ مورد تسهیلات ساخت مسکن در سطح روستاهای این شهرستان و شهرهای گوگ تپه و خلیفان اختصاص یافته و تاکنون هزار و ۳۱۳ پرونده تشکیل شده است.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه افراد فاقد مسکن در اولویت استفاده از تسهیلات ارزان قیمت روستایی هستند، اضافه کرد: شهروندان می توانند با استفاده از این تسهیلات دولتی برای ساخت منزل و مقاوم سازی استفاده کنند.

عباسی افزود: از مجموع ۱۵ هزار و ۳۳ واحد منزل روستایی در مهاباد تاکنون ۴۷ درصد مقاوم سازی شده که نسبت به میانگین استانی حدود ۱۳ درصد بیشتر است.

وی همچنین از واگذاری هفت هزار و ۱۷۹ قطعه زمین با موقعیت مناسب در روستاهای حاشیه شهر خبرداد و گفت: در راستای کمک به صاحب خانه شدن مردم و همچنین بهبود وضعیت کرایه و اجاره نشینی برای همگی این واحدها تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

عباسی یادآور شد: همچنین دریافت کنندگان این قطعات موظف هستند ظرف مدت ۶ ماه نسبت به اجرای عملیات ساخت و ساز و احداث مسکن اقدام کنند.

مهاباد با ۱۹۷ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما