شناسهٔ خبر: 67865724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مصرف برق در خراسان شمالی رکورد زد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: مصرف برق استان در روز گذشته (۶ مردادماه) امسال با ثبت رکورد جدید به ۳۱۷ مگاوات رسید.

صاحب‌خبر -

حسن چاهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم استان در ششم‌ مردادماه جاری اوج بار مصرف برق را تجربه کردند که در مقایسه با ۳۱۰ مگاوات ساعت مصرف برق مدت مشابه پارسال ۲.۳ درصد بیشتر بود.

وی با بیان اینکه براساس گزارش های سازمان هواشناسی، همزمانی افزایش دمای هوا در جنوب و شمال کشور باعث بالا رفتن شدید نیاز مصرف برق شده است و کشور گرمترین روزهای خود را سپری می کند افزود: با تلاش همه همکاران شبکه برق استان پایدار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی از مردم خراسان شمالی درخواست کرد که با کاهش ۱۵ درصدی مصرف برق ضمن کاهش مبلغ قبوض خود با پیوستن به پویش با انرژی از میلیون ها جوایز ارزنده نیز برخوردار شوند.

به گفته وی، هموطنان در این شرایط با انجام راهکارهای ساده مثل تنظیم دمای کولر روی ۲۴ درجه و یا استفاده از دور کند کولر آبی و عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعات ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ می توانند کمک شایانی به تامین برق پایدار استان کنند.

به گزارش ایرنا، ۴۰ درصد برق در خراسان شمالی در پیک بار توسط سامانه های سرمایشی ادارات و بخش خانگی مصرف می شود.

اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۴۱۴ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، گرمای هوا در مناطق مختلف استان تا پایان هفته جاری ماندگار است.

نظر شما