شناسهٔ خبر: 67865427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اندکی درنگ کنار مالخر حرفه‌ای موبایل

 تهران بزرگ - ایرنا - خودش می‌گوید که سرطان دارد و برای تامین هزینه‌های بیماری‌اش مالخری می‌کند اما داستان جایی جالب‌تر می‌شود که بدانیم او با همدستی مالخران خُرد، گوشی‌ها سرقتی را پَک کرده و خارج از کشور به فروش می‌رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این مالخر حرفه‌ای یکی از متهمانی است که در طرح ضربتی آگاهی پایتخت، شناسایی و دستگیر شده است؛ در گوشه‌ای از میدانگاه پلیس آگاهی، چهره‌ای مظلوم به خود گرفته و جلوی دوربین و در مقابل خبرنگاران خود را نادم و پشیمان نشان می‌دهد.

این متهم اما سال پیش هم دستگیر و به گفته پلیس از مخفیگاهش ۸۲ دستگاه گوشی مسروقه کشف و ضبط شد و این بار با ۹۲ دستگاه گوشی مسروقه پایش به آگاهی باز شده است.

او می‌گوید: دفعه قبلی یک سال پیش بود که دستگیر شدم اما بخاطر شرایط جسمانی و بیماری یک ماهه آزاد شدم. البته در عملیات پلیس پایتخت برای دستگیری‌اش، علاوه بر ۹۲ دستگاه گوشی همراه، ۶ دستگاه لب تاپ و ۲ دستگاه تبلت هم کشف شد.

او با ابراز پشیمانی تاکید می‌کند: مجبور به مالخری هستم و پشیمان! زن و بچه دارم و آبرو! پلیس اما ارزش ریالی اموال مسروقه از این مالخر حرفه ای را بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برآورد می کند.

این مالخر که به قیمتی اندک گوشی های سرقتی را می‌خرید، برای خود باندی سازمان یافته داشت.

جالبی ماجرا اینجاست که متهم این پرونده با چند مالخر خُرد که از اتباع هستند، ارتباط و هماهنگی داشته و به گفته پلیس با همکاری آنها، گوشی‌های همراه سرقتی را پَک و بسته بندی می‌کردند و در خارج از مرزهای ایران به فروش می رساندند.

طی روزهای گذشته و با اجرای طرحی ضربتی، ماموران آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی و دستگیری ۱۱۲ سارق و ۲۵ مالخر شدند که به گفته سردار ولی‌پور گودرزی رییس این پلیس تخصصی، اموال مسروقه بسیاری نیز از آنها کشف و ضبط شده است.

نظر شما