شناسهٔ خبر: 67865056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار نجف آباد خبر داد:

تخصیص ۸۰۶ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به نجف‌آباد

اکبر مهدی‌زاده

معاون استاندار و فرماندار ویژه نجف‌آباد گفت: امسال ۸۰۶ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی به این شهرستان اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

موسی مباشری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از میان ۸۰۶ میلیارد ریال بودجه تملک دارایی اختصاص یافته به نجف‌آباد، ۱۷۷ میلیارد آن استانی بوده و مابقی از سرفصل متوازن است.

وی افزود: این بودجه نسبت به سال گذشته بیش از ۴۶ درصد رشد داشته که در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام توزیع شد.

به گفته فرماندار ویژه نجف‌آباد، دستگاه‌های اداری این شهرستان در سال گذشته نسبت به جذب اعتبار اختصاصی تلاش کردند که میزان جذب هر نهاد متفاوت بوده. ولی به‌صورت میانگین در بین نهادها و سرفصل‌های اختصاصی، بیش از ۵۳ درصد بودجه جذب و در امور مربوطه هزینه شده است.

 مباشری ادامه داد: اولویت توزیع اعتبارات امسال در تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام بوده تا هرچه سریع‌تر این پروژه‌ها به اتمام برسد.

وی در خصوص اولویت توزیع اعتبار در حوزه‌های مختلف نیز گفت: در سال جاری با توجه به مسائل و مشکلات شهرستان، اولویت تخصیص اعتبارات به راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و آموزش و پرورش بود که به این بخش‌ها نگاه ویژه صورت گرفته تا مشکلات آن‌ها حل شود.

فرماندار ویژه نجف‌آباد با بیان اینکه بعضی از ادارات در جذب بودجه‌ها موفق بوده‌اند، خاطرنشان کرد: آن دسته از مدیران اداراتی که در جذب بودجه کوتاهی داشتند از دریافت بودجه جدید هم بی‌نصیب بوده‌اند که چنین مواردی به ندرت در این سال‌ها پیش آمده است.

به اعتقاد مباشری بعضی از پروژه‌ها با جذب بودجه ملی تکمیل می‌شوند و اعتبارات محلی پاسخگوی آن نبوده به همین دلیل با همکاری مسئولان شهرستان و نماینده مجلس این موضوعات در تهران پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: خیران هم سهم مهمی در تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های خدماتی داشته‌اند که همین همکاری‌ها باعث افزایش سرعت کار شده و دستاوردهای آن به مردم رسیده است.

به گفته مباشری تلاش مدیریت ارشد شهرستان بهره‌برداری پروژه‌های دارای رشد بالای پیشرفت فیزیکی است تا از فرسودگی طرح جلوگیری شود و مردم هم از منفعت آن بهره بگیرید.

انتهای پیام

نظر شما