شناسهٔ خبر: 67864527 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیام رئیس مجلس شورای اسلامی؛ پیام رئیس مجلس شورای اسلامی؛

پنجم مرداد و نقش آفرینی دیار قهرمان پرور استان مرکزی پنجم مرداد و نقش آفرینی دیار قهرمان پرور استان مرکزی

پنجم مرداد، نقطه عطف حضور نقش آفرین و بیانگر هویت حماسی مردم شهر اراک و دیگر شهر‌های استان مرکزی است. پنجم مرداد نقطه عطف حضور مجاهدانه و بیانگر هویت حماسی مردم شهر اراک و دیگر شهر‌های استان مرکزی است.

صاحب‌خبر -
رئیس مجلس شورای اسلامی؛
نقش آفرینی دیار قهرمان پرور استان مرکزی در پنجم مرداد
پنجم مرداد نقطه عطف حضور مجاهدانه و بیانگر هویت حماسی مردم شهر اراک و دیگر شهر‌های استان مرکزی است.
 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس مجلس شوراس اسلامی با صدور پیامی خطاب به مردم استان مرکزی و قدردانی از نقش‌آفرینی و رشادت‌های آنان در دفاع مقدس به ویژه در عملیات‌‌های مرصاد و رمضان، یاد شهدای این دیار را گرامی داشت.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
 
ملت شریف و دلاور ایران در طول تاریخ پر عزت و افتخار خود همواره در صحنه‌های پرتلاطم و پرفراز و نشیب و در میدان رزم و مبارزه با دشمنان توانسته است با همت و مجاهدت و با سربلندی و سرافرازی به مسیر خویش ادامه دهد و علیرغم بسیاری از توطئه‌ها همچنان این عزم و اراده استمرار داشته است.

دوران دفاع مقدس به عنوان برهه‌ای سرشار از جلوه‌های ایثار و فداکاری و وحدت و یکپارچگی مردم سلحشور ایران می‌باشد که برگ‌های زرین رشادت و غیرت شهیدان، ایثارگران و صبر و مقاومت خانواده‌های آنان در دفتر افتخارات این ملت پر فروغ و تابنده باقی مانده است. 
دیار قهرمان پرور استان مرکزی و شهر اراک از دیرباز به عنوان یکی از کانون‌های اصلی وفاداری و همراهی با نظام جمهوری اسلامی و آرمان‌های شهیدان، در عرصه‌های مختلف ایثار، مقاومت و شهادت همواره با شور و شعور انقلابی نقش آفرین بوده است.

 روز ۵ مرداد که جلوه در خشان و تابناک و نقطه عطف از حضور مجاهدانه، شهادت طلبانه و بیانگر هویت حماسی مردم شهر اراک و دیگر شهر‌های این استان می‌باشد، یادآور ایثار و مقاومت مردم و روایت‌گر شهادت رزمندگان این شهر در عملیات رمضان در سال ۶۱، حماسه مظلومیت شهدای حمله ناجوانمردانه جنگنده‌های رژیم بعث به شهر اراک و مراکز صنعتی در سال ۶۵ که باعث شهادت جمعی از مردم و کارگران و صنعتگران پرتلاش گردید و همچنین سلحشوری فرزندان این دیار کهن در عملیات مرصاد در سال ۶۷ می‌باشد که اینها خود گواهی بر تجلی غیرت و شجاعت مردم رشید این منطقه است.

سلام و درود خداوند بر این مجاهدان و شهیدان که قهرمانانه و مقتدارانه جان خود را در راه پاسداری و صیانت از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و سرافرازی ملت شریف ایران تقدیم نمودند.

 اینجانب ضمن گرامیداشت روز ۵ مرداد که مزین به روز مقاومت و ایثار شهر اراک و استان مرکزی می‌باشد و تجلیل از مقام رفیع شهیدان والامقام و خاطره رشادت آنان که این روز را به نماد شهادت و پیروزی جلوه گر ساختند و همچنین تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این آئین شکوهمند و معنوی یادواره شهیدان امیدوارم همواره شاهد اعتلای فرهنگ ایثار مقاومت و میثاق با شهدای گرانقدر این مرز و بوم باشیم.

نظر شما