شناسهٔ خبر: 67864458 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ مرداد ۱۳۵۶؛

۱۰ میلیون عدد تخم‌مرغ با هواپیما وارد می‌شود/قیمت میوه ۲۰ درصد کاهش یافت

صفحه اول روزنامه اطلاعات ۴۷ سال قبل در چنین روزی یه استقبال استقلال کامل یافتن مستعمرات آفریقایی پرتغال از سوی تهران، معاینه زائران حج از اول شهریور، واریز مستمری به خانواده کارگران ساختمانی و کاهش نرخ میوه تا ۲۰ درصد بر اساس تصمیم بارفروشان تهران اشاره نمود. اما ورود ۱۰ میلیون عدد تخم مرغ به کشور بوسیله هواپیما برای مقابله فوری با کمبود در بازار یکی از خبرهای دیگر صفحه اول اطلاعات امروز است که متن این خبر که در صفحه اقتصادی روزنامه منتشر شده در دیدبان تاریخ می خوانیم

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ قبرس در یک قدمی انفجار -  شوروی: قبرس صلح جهان را بخطر انداخته است - با یک اخطار شدید، شوروی در بحران قبرس مداخله کرد. این تیترها در کنار خبر رأی کمیته دادگستری که نیکسون‌ را پریشان خاطر کرده و احتمال برکناری وی هر لحظه افزایش یافته و او را در آستانه سقوط قرار داده در صفحه اول روزنامه اطلاعات روز دوشنبه ۷ مرداد سال ۱۳۵۳ قابل مشاهده است.

IMG_20240728_080410_048

از جمله اخبار دیگر این روزنامه می‌توان به استقبال استقلال کامل یافتن مستعمرات آفریقایی پرتغال از سوی تهران، معاینه زائران حج از اول شهریور، واریز مستمری به خانواده کارگران ساختمانی و کاهش نرخ میوه تا ۲۰ درصد بر اساس تصمیم بارفروشان تهران اشاره نمود.

اما ورود ۱۰ میلیون عدد تخم مرغ به کشور بوسیله هواپیما برای مقابله فوری با کمبود در بازار یکی از خبرهای دیگر صفحه اول اطلاعات امروز است که متن این خبر که در صفحه اقتصادی روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240728_080410_169

دولت یکصد هزار تن برنج از آمریکا خریداری کرده است که بخش اول آن تا چند روز دیگر وارد کشور خواهد شد. این معامله، غیر از خرید ۶۰ هزار تن برنج پاکستانی است که قسمتی از آن وارد کشور شده است.

وزارت بازرگانی که مامور خرید برنج می باشد تاکید کرده است علاوه بر ۱۶۰ هزار تن برنج خریداری شده، مذاکرات و مطالعاتی برای خرید یکصد هزار تن برنج مرغوب و باب ایران از نقاط دیگر جهان در جریان است که تکلیف آن تا چند هفته بعد روشن خواهد شد.

یک مقام وزارت بازرگانی در مورد تامین احتیاجات غذایی کشور گفت، دولت به هیچوجه اجازه نمی‌دهد که چه بصورت طبیعی و چه بشکل مصنوعی مواد غذایی در بازار دچار کمبود گردد. در مورد برنج و گندم و قند و شکر و گوشت و روغن اقدامات لازم بعمل آمده و احتیاجات بیش از مصرف تامین گردیده است.

IMG_20240728_080410_169

گزارش واصله نشان میدهد اخیرا تخم مرغ در بازار دچار کمبود شده است که بلافاصله اقدام به خرید ۱۰ میلیون عدد تخم مرغ گردید که تا چند روز دیگر با هواپیما وارد تهران خواهد شد. این مقام در مورد احتمال قاچاق مواد اولیه به خارج توضیح داد که تفاوت قیمت ایران با خارج بخصوص کشورهای همجوار موجب تشویق و سودجویی قاچاقچیان خواهد بود، به همین علت دستور داده شد  که بشدت مراکز و مناطق قاچاق تحت نظر و کنترل قرار گیرد و در مورد مبادلات مرزی دقت و بازرسی بعمل آید تا مواد غذایی مورد احتیاج کشور بهیچ وجه به خارج صادر نشود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما