شناسهٔ خبر: 67863924 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ماموستا موسوی در گفت‌وگو با تقریب:

حضرت سیدالشهدا(ع) نقش اتحادی در شیعه و سنی و تمامی اقشار دارد

امام جمعه اهل‌سنت تکاب گفت: اسامی تمامی فرزندان اهل‌سنت، حسن، علی و حسین است پس حضرت سیدالشهدا(ع) نقش اتحادی در شیعه و سنی و تمامی اقشار دارد و ایشان برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

صاحب‌خبر -
ماموستا عبدالله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با توجه به اینکه نوه پیامبر(ص) است در نزد اهل‌سنت جایگاه ویژه‌ای دارد اظهار داشت: اهل‌سنت محبت فراوانی نسبت به حضرت سیدالشهدا(ع) دارند چون اولاد پیامبر(ص) است و اهل‌سنت احترام ویژه‌ای نسبت به ایشان قائل هستند.

وی تصریح کرد: اسامی تمامی فرزندان اهل‌سنت، حسن، علی و حسین است پس حضرت سیدالشهدا(ع) نقش اتحادی در شیعه و سنی و تمامی اقشار دارد. ایشان برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد چون یزید انسان خلاف‌‌کاری بود و عرق و مشروبات مصرف می‌کرد و فساد جزو کارهای نادرستش بود بنابراین ایشان از سوی اهل کوفه دعوت شد و بدان‌جا رفت و در راه مبارزه با فساد شهید شد.

ماموستا موسوی بیان کرد: هم‌اکنون بهترین کار برای مبارزه با اختلافات بین مسلمانان، امام حسین(ع) و نهضت ایشان بوده که محور وحدت شیعه و سنی هستند.

امام جمعه اهل‌سنت تکاب اظهار داشت: امام حسین(ع) برای مبارزه با یزید و امر به معروف و نهی از منکر به سمت کوفه حرکت و قیام کرد و به همراه 72 تن از یارانش شهید شد و امید است که خداوند متعال مقام و درجات ایشان را بیش از پیش ارتقا دهد.

انتهای پیام/

نظر شما