شناسهٔ خبر: 67863755 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معترضان استرالیایی از دولت خواستند که رژیم صهیونیستی را تحریم کند

تهران- ایرنا- معترضان حامی فلسطین در استرالیا روز شنبه در تظاهراتی از آنتونی آلبانیز نخست وزیر این کشور درخواست کردند رژیم صهیونیستی را به دلیل ارتکاب جنایت در نوار غزه تحریم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شبکه ای. بی. سی نیوز گزارش داد که ده‌ها معترض در جریان کنفرانس حزب حاکم کارگر در استرالیا مقابل شورای شهر سیدنی تظاهرات کردند.

معترضان خطاب به آلبانیز که در این کنفرانس سخنرانی داشت، اعلام کردند: «دستان آلبانیز به خون آغشته است» و «فلسطین را آزاد کنید.»

آنها پرچم‌های فلسطین در دست داشته و از دولت استرالیا درخواست کردند تا رژیم صهیونیستی را به دلیل کشتار بیش از ۳۹ هزار فلسطینی در نوار غزه تحریم کند.

جانا فیاض عضو گروه «اقدام برای فلسطین» گفت: هر اقدامی که در ۹ ماه گذشته از سوی دولت آلبانیز دیده‌ایم یک چیز را نشان داده است؛ اینکه در کشتار کاملا همدست بوده و تصمیم گرفته است که جامعه فلسطینی را حاشیه‌نشین کند.

برخی اعضای حزب کارگر استرالیا پیشتر در اعتراض به سیاست‌های این کشور در قبال غزه کناره‌گیری کرده بودند. کانبرا خواستار آتش‌بس در غزه شده اما کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است.

وزارت بهداشت غزه شنبه اعلام کرد، از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا کنون ۳۹ هزار و ۲۵۸ فلسطینی شهید و ۹۰ هزار و ۵۸۹ فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۲۹۵ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۱۰ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما