شناسهٔ خبر: 67863727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو مجلس خبرگان:سکوت حامیان حقوق بشر مقابل جنایت صهیونیست ها با قوانین بشری منافات دارد

پاکدشت - ایرنا- معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: صهیونیستها اقدام به کشتن کودکان و بی گناهان در غزه می کند و در مقابل این جنایات حامیان به ظاهر حقوق بشر هم سکوت اختیار کردند که این با قوانین الهی و بشری منافات دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محسن قمی در همایش یاوران انقلاب که به میزبانی شهرستان پاکدشت شامگاه شنبه در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، با اشاره به ۲رخداد روز پنجم مردادماه اظهار داشت: این روز بعداز پیروزی انقلاب اسلامی دارای ۲ رخداد مهم بود که نخستین آن برگزاری اولین نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ به فرموده امام خمینی(ره) به امامت آیت الله طالقانی است که اکنون این فرمان در ۹۰۰ شهر کشور چون صدقه جاریه در حال برگزاری است و دومین رویداد عملیات مرصاد بود که رزمندگان ایران اسلامی در مقابل توطئه دشمنان ایستادند.

عضو مجلس خبرگان:سکوت حامیان حقوق بشر مقابل جنایت صهیونیست ها با قوانین بشری منافات دارد

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری افزود: شهرستان پاکدشت در زمان عملیات مرصاد شهدای بزرگواری چون شهدای مظفر، قمی و پازوکی، ساویز، صمدیان را تقدیم کرد. در ۸سال دفاع مقدس ما حتی سیم خاردار نداشتیم چه برسد به موشک های دور برد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی موشکهای بالستیک ایران در جهان حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

قمی با اشاره به جایگاه نمازجمعه و اهمیت بیان تبیینی تصریح کرد: هرگاه نام نمازجمعه پاکدشت شنیده می شود همه یاد حجت الاسلام و المسلمین لزومی می افتند که ۲۷سال اقامه نماز را در شهرستان به عهده داشت و اکنون جوان مجرب و مردمی حجت الاسلام جوکار این کار مقدس را ادامه می دهد. در روز جمعه برخی اعمال پیشنهاد شده، اما تنها نمازی که بعد از نمازهای یومیه دارای اهمیت است، با اجازه امام معصوم و یا نماینده ش انجام می پذیرد نماز جمعه است.سید اعمال روز جمعه، نمازجمعه است.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: خطبه های نمازجمعه دارای پیامهای ارزشمند بسیاری است. امام‌جمعه در خطبه دعوت به تقوا می کند این تقوای فردی نیست زیرا نماز سیاسی و عبادی است تقوا در مسائل روزمره فردی و اجتماعی است.

آیت الله قمی اذعان کرد: کسی که به جایگاه و مسئولیتی می رسد باید دارای تقوای اجتماعی و سیاسی با مردم باشد.تقوای سیاسی و اجتماعی این است که رفتارم با مردم، لباسم، نگاهم و خانه ام و سفره ام تغییر نکند.

وی تاکید کرد: مردم تهران در مسجد جامع مهمترین لحظات خود را گذراندند، مسجد جامع بازار محل آموزش و کار و انقلاب بازاریان بود و همچنین محل نمازجمعه بازاریان بود. این جایگاه هنوز هم با همان شکوه می باشد. نماز جمعه نماز وحدت است و همه در این جایگاه یکسان هستند. نمازجمعه حزب و تشکل نیست که همه نیروهای انقلاب را درون خودش جا بدهد.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه هدایتگری نمازجمعه، خاطرنشان کرد: خطبه نمازجمعه باید تبیین گر، روشن گر باشد و دلها را نسبت به آرمانهای انقلاب اسلامی و امام زمان (عج) همراه کند. نمازجمعه باید تمیز دهنده مسیر حق از باطل باشد.

معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: صهیونیستها برای چندین ماه است به کشتار بیگناهان غزه اقدام می کنند و حامیان به ظاهر حقوق بشر سکوت کردند. ورزشکار صهیونیست در المپیک پاریس کسی است که بر روی بمب هایی که به سمت غزه شلیک می شود می نویسد این هدیه ما به تو کودک فلسطینی است و وزیر زن صهیونیستی رسما گفت وقتی کودکی از فلسطین کشته می شود من خوشحال می شوم. این وضعیت جنایات واقعی و صحنه دلخراش غزه است.

عضو مجلس خبرگان:سکوت حامیان حقوق بشر مقابل جنایت صهیونیست ها با قوانین بشری منافات دارد

در پایان این مراسم با اهدا لوح یادبود از صبر و استقامت خانواده معظم شهدای عملیات مرصاد تجلیل به عمل آمد.

ایت الله محسن قمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به تحقیق، تحصیل وتدریس در حوزه پرداخت وبا شروع جنگ تحمیلی همراه با برادران خویش به ندای مراد خود امام (ره) لبیک گفت و عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد؛ و در سال ۱۳۶۰ درمحاصره آبادان مجروح گردید وبه مقام رفیع جانبازی نائل گشت.
شهدای خانواده قمی
________________________________________
در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ۵ نفر از اعضای خانواده ایشان به مقام عالی شهادت رسیدند:
شهید حسن قمی فرمانده سپاه بوکان ۱۷/۶/۱۳۵۹
شهید علی قمی عضو سپاه پاسداران – منطقه آبادان ۱۹/۱۰/۱۳۵۹
شهید حاج ولی الله قمی طلبه جانباز و رئیس بنیاد شهید پاکدشت ۵/۵/۱۳۶۷
شهید وحید قمی دانش آموز سوم راهنمایی و فرزند شهید حسن قمی- منطقه حاج عمران ۲۵/۵/۱۳۶۲
حاجیه شهیده منور کفائی نژاد تهرانی ام الشهداء در فاجعه خونین مکه مکرمه سال ۱

به گزارش ایرنا، مردم شهید پرور شهرستان پاکدشت در عملیات مرصاد که با تلاش رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب‌اسلامی و با پشتیبانی هوا نیروز ارتش انجام شد، با تقدیم ۱۷ شهید نقشی محوری و راهبردی در موفقیت ایران در عملیات مرصاد داشتند.

سردار شهید ولی‌الله قمی و نیز سه برادر شهید رضا، حسن و علی از خانواده مظفر، شهید همایون حسینی، شهید نورالله پازوکی، شهید مجید دهقان، شهید فریدون تاجیک، شهید حسن ساویز، شهید حسن هداوند، شهید علیرضا جلیلی صیاد، شهید علی اصغر احمدی، شهید یعقوب لرنی، شهید حمیدرضا پورفخر، شهید قربان علی صمدیان، شهید محمد روستایی و شهید مسعود پازوکی در عملیات مرصاد به شهادت رسیدند.

عضو مجلس خبرگان:سکوت حامیان حقوق بشر مقابل جنایت صهیونیست ها با قوانین بشری منافات دارد

عملیات مرصاد روزهای چهارم و پنجم مردادماه ۶۷ با رمز یا صاحب الزمان (عج) بمنظور مقابله با حرکت منافقین و بازپس‌گیری مناطق اشغال شده از سوی نیروهای بسیج و سپاه با پشتیبانی ارتش در اطراف شهر اسلام آبادغرب در استان کرمانشاه انجام گرفت.

در این عملیات که منافقین آن را عملیات فروغ جاویدان نامیدند، رجوی خود شخصاً و مطابق معمول، شرکت نداشت و از داخل خاک عراق، عملیات را هدایت می‌کرد. فرمان آتش را نیز مریم رجوی و البته از محل امنی در خاک عراق صادر کرد.

رزمندگان اسلام روز پنجم مرداد عملیات مرصاد را آغاز کردند و طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین را به هلاکت رسانده و مابقی را به فرار وا داشتند. در این عملیات، رزمندگان اسلام از قسمت سه راهی اهواز (پشت پمپ بنزین اسلام آباد) دشمن را دور زدند و تلفات زیادی به منافقین وارد کردند.

شهرستان پاکدشت پایتخت گل و گیاه ایران با بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت در محور ترانزیتی بزرگراه امام رضا(ع) در جنوب شرق استان تهران واقع شده است

نظر شما