شناسهٔ خبر: 67863388 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

مدیر و عضو هیات امنا حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) خبر داد:

برگزاری گرامیداشت شهادت حضرت علی بن حمزه (ع)

مدیر و عضو هیات امنا حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) گفت: هر ساله برنامه شهادت حضرت علی بن حمزه و حضرت امام سجاد (ع) را داریم که این برنامه امسال طی ۴ روز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا درخشان در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در تشریح برنامه‌های شهادت حضرت علی بن حمزه (ع) بیان کرد: هر ساله برنامه شهادت حضرت علی بن حمزه و حضرت امام سجاد (ع) را داریم که هر سال برنامه‌هایی در طی ۳ الی ۵ روز برگزار می‌شود که امسال این برنامه ۴ روزه خواهد بود.

 
 وی افزود: امسال هم سعادت داریم که ۴ شب در خدمت عاشقان اهل‌بیت (ع) باشیم که در اولین روز یکشنبه ۷ مردادماه که شروع برنامه با اجرای تعزیه در ساعت ۱۸ در حرم مطهر علی بن حمزه (ع) شروع می‌شود و پس از اقامه نماز مغرب و عشا، برنامه عزاداری، سخنرانی و مداحی را خواهیم داشت.


 مدیر و عضو هیات امنا حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) ادامه داد: در این ۴ شب این برنامه سخنرانی با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری، آیت‌الله دژکام، آیت‌الله رضوی اردکانی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوار میمندی برگزار خواهد شد.


 درخشان با اشاره به حضور مداحان کشوری در این برنامه اضافه کرد: این برنامه با حضور مداحان و ذاکرانی چون حاج حیدر خمسه (از تهران)، حاج مهدی مختاری (از گرگان)، سید مصطفی موسوی‌نژاد، رضا شریفی، امین شادکام (از تهران)، حسن دهقان و علیرضا دهقانی، مطهر به نوای اهل‌بیت برگزار خواهد شد.


 وی در تشریح ادامه برنامه‌ها گفت: روز دوم برنامه علاوه بر سخنرانی و مداحی، ساعت ۱۸ حرکت دسته‌های عزاداری از مقابل آرامگاه حافظیه به سمت حرم مطهر علی بن حمزه (ع) را خواهیم داشت که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان اتفاق خواهد افتاد که نماز جماعت مغرب و عشا به امامت آیت‌الله دژکام در حرم مطهر برگزار خواهد شد و بعد از نماز هم طبق روال هر روز برنامه سخنرانی و مداحی را خواهیم داشت.


 مدیر و عضو هیات امنا حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) بیان کرد: روز سه‌شنبه که سومین روز از برنامه خواهد بود، برنامه نقالی رأس ساعت ۱۸ در حرم مطهر اجرا خواهد شد و بعد از نماز مغرب و عشا، شب شعر اقوام و مذاهب را خواهیم داشت که مدت‌زمان برنامه ۲/۵ ساعت پیش‌بینی شده است.


 درخشان مطرح کرد: روز چهارشنبه که آخرین روز از برنامه است، از ساعت ۱۸ آئین سنج و دمام زنی را در حرم مطهر خواهیم داشت و بعد از نماز مغرب و عشا خطبه خوانی و سخنرانی با موضوع امام سجاد (ع) توسط آیت‌الله دژکام را خواهیم داشت و بعد از آن مداحان و ذاکران اهل‌بیت (ع) مجلس را به فیض خواهند رساند.


 وی با اشاره به استقبال خوب مردم از این برنامه در سال‌های اخیر مطرح کرد: استقبال خوب مردم از این دست برنامه‌ها نشانگر این است که همچنان حب اهل‌بیت (ع) در قلب مردم جاری و ساری است و امسال هم پیش‌بینی می‌شود که استقبال بهتری نسبت به سال‌های قبل داشته باشیم.


 مدیر و عضو هیات امنا حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) در توضیح نحوه تأمین بودجه این مراسمات خاطرنشان کرد: در رابطه با بودجه این مراسمات، قسمتی از اطعام و پذیرایی توسط اداره اوقاف تأمین می‌شود و سیستم صوت از سمت شهرداری شیراز تأمین شده و اداراتی مانند اداره کل ارشاد فارس هم پای‌کار این برنامه هستند؛ اما عمده این برنامه به صورت مردمی اداره می‌شود.
 
 درخشان هدف اصلی برگزاری این رویداد را شناساندن حضرت علی بن حمزه (ع) به مردم دانست و گفت: متأسفانه در شهر شیراز با وجود اینکه حدود ۶ نفر از علمای مطرح شیراز در این مکان مطهر مدفون هستند؛ اما حضرت علی بن حمزه در این میان مقداری مظلوم واقع شده‌اند.


 وی در پایان از محبان و عاشقان اهل‌بیت (ع) جهت حضور در این مراسم پرفیض دعوت به عمل آورد.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو
دانلود
<div id="video-display-embed-code_441903" ><script type="text/JavaScript" src="https://shiraze.ir/fa/news/play/embed/164650/441903?width=400&height=300"></script></div>

انتهای خبر/224224

نظر شما