شناسهٔ خبر: 67862373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بزرگترین طرح آبرسانی روستایی فارس به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

مرضیه جوانمردی فر

مدیر عامل آبفا فارس از پیشرفت بالغ بر۸۰ درصدی عملیات اجرای سامانه تأمین آب شرب مجموعه روستاهای بخش قطرویه شهرستان نی ریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

علی شبانی امروز ۶ مردادماه با اعلام این خبر که به زودی از سامانه آبرسانی که بزرگترین طرح تأمین آب روستایی استان فارس، بهره‌برداری می‌شود، گفت: کمیت و کیفیت آب شرب ۹۵ روستای این بخش ارتقاء خواهد یافت.

وی اظهار کرد: شرکت آبفا استان فارس پیش از این طرح نیز به منظور رفع مشکل کم آبی در این مناطق اقدامات متعددی انجام داده است که به علت تداوم خشکسالی‌ها، موفقیت خاصی در این زمینه حاصل نشده است و مردم این منطقه کماکان با مشکل کم آبی مواجه هستند.

شبانی بیان کرد: طبق مطالعات کارشناسی، تنها راهکار ممکن به منظور برون رفت از این بحران، استفاده از ظرفیت آب ذخیره سد چشمه ی عاشق تشخیص داده شد که خوشبختانه با همکاری و مساعدت شرکت فولاد نی‌ریز، خط انتقال این طرح از سد چشمه عاشق تا محل احداث پکیج تصفیه آب اجرا و امکان احداث تصفیه خانه آب فراهم شد.

رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا استان فارس با تأکید بر اینکه از محل تصفیه خانه آب تا روستاهای ریزآب نیز خط انتقالی به طول ۴ هزار متر با مشارکت بسیج سازندگی استان اجرا شده است، گفت: به منظور تأمین پایدار آب شرب و رفع مشکل کمبود آب در روستاهای بخش قطرویه که شامل مجموعه روستایی ریزآب، بن کلاغی، مجموعه رودخور و کارگاه، مجموعه ی وزیره و مجموعه کت‌آباد، پروژه آبرسانی از سد چشمه عاشق شامل اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال، طراحی و اجرای پکیج تصفیه آب( فیلتر شنی)، از طرف شرکت آبفا فارس در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد این طرح در مراحل پایانی اجرا قرار دارد و ان‌شاءالله تا پایان مرداد ماه سال جاری در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.شبانی تصریح کرد: این پکیج تصفیه آب که با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال در مراحل پایانی اجرا است، از نوع فیلتر شنی با دبی خروجی ۶۰ لیتر بر ثانیه است و با اتمام عملیات احداث و بهره‌برداری از آن، آب شرب روستاهای بخش قطرویه، شامل ۹۵ روستا و آبادی، با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر در قالب ۳هزار و ۸۰۰ خانوار، از محل سد چشمه عاشق تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما