شناسهٔ خبر: 67862100 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو+فیلم

تهران- ایرنا- معترضان صهیونیست شنبه شب بار دیگر علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده و خواستار توافق با مقاومت فلسطین برای آزادی اسرا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، در این تظاهرات که با حضور برخی از شخصیت های سیاسی ادوار گذشته رژیم صهیونیستی برگزار شد، معترضان علیه شخص نتانیاهو و کابینه وی شعار دادند.

روزنامه صهیونیستی زبان یدیعوت آحارنوت نیز به نقل از خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه تاکید کرد در صورتی که مذاکرات موفقیت‌آمیز نباشد و اسرا از غزه بازگردانده نشوند، جامعه "اسرائیل" فروخواهد پاشید.

ایهود باراک نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی که در جمع راهپیمایان تل آویو حاضر شده است ضمن حمله به تصمیمات کابینه نتانیاهو خواستار شورش مدنی در سراسر فلسطین اشغالی و تعطیلی فعالیت های اقتصادی شد.

بسیاری از ساکنان سرزمین اشغالی نتانیاهو را عامل مانع تراشی اصلی در راه توافق برای تبادل اسرا با جنبش مقاومت حماس و بازگشت اسرای خود در غزه می دانند.

از سوی دیگر، یک مقام غربی، یک منبع فلسطینی و دو منبع مصری تغییرات پیشنهادی رژیم صهیونیستی برای آتش بس غزه را فاش و تاکید کردند که این تغییرات دستیابی به توافق برای پایان به جنگ غزه را دشوار می‌سازد.

به گزارش ایرنا، این مقامات روز جمعه به خبرگزاری رویترز گفتند که رژیم اسرائیل به دنبال اصلاح طرحی برای دستیابی به آتش بس در غزه و آزادی اسیران صهیونیست در نزد جنبش حماس است که دستیابی به توافق برای پایان دادن به جنگی که به مدت ۹ ماه ادامه دارد و منجر به ویرانی نوار غزه شده است را پیچیده می‌کند.

براساس گزارش رویترز، رژیم اسرائیل می‌گوید فلسطینی‌های آواره باید پس از بازگشت به شمال نوار غزه با شروع آتش‌بس مورد بازرسی قرار گیرند و این برخلاف توافق قبلی است که به غیرنظامیانی که به جنوب گریخته‌اند، اجازه می‌دهد آزادانه به خانه های خود بازگردند.

این مقام غربی در این باره گفت که مذاکره‌کنندگان رژیم اسرائیل خواهان یک مکانیسم غربالگری برای بازگشت ساکنان غیرنظامی به شمال غزه هستند زیرا نگران هستند که این ساکنان از رزمندگان حماس که هنوز آنجا را در اختیار دارند، حمایت کنند.

در همین حال یک منبع فلسطینی و دو منبع مصری نیز اعلام کردند که حماس درخواست جدید رژیم اسرائیل را رد کرده است.

این دو منبع مصری اشاره کردند که بحث دیگری در رابطه با درخواست رژیم اسرائیل برای حفظ کنترل مرز غزه با مصر وجود دارد و این همان چیزی است که قاهره آن را رد می کند زیرا فراتر از هر چارچوبی برای توافق نهایی است که طرفین به آن راضی شده اند.

نظر شما