شناسهٔ خبر: 67861833 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

افزایش عملکرد ۲۵ درصدی مزارع طرح جهش تولید در دیمزارها - اکونیوز

اقتصاد ایران: شهرکرد_مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مزارع استان که در طرح جهش تولید در دیمزارها قرار دارند نسبت به مزارعی خارج از این طرح حدود ۲۵ درصد افرایش عملکرد دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، روح‌الله سعیدی امروز شنبه در حاشیه برداشت محصول از مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: این طرح در سطح ۶۲ هزار هکتار از اراضی این استان اجرا شد.

وی افزود: در قالب این طرح حدود ۷۰ دستگاه کارنده کشت مستقیم و ۳۰ دستگاه عدوات دنباله‌بر شامل چیزل، سم‌پاش، موور و… از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه ۴ درصد پنج‌ساله خریداری و در اختیار کشاورزان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در قالب طرح کشت در دیمزارها حدود ۱۰۰ تن بذر انواع محصولات دیم شامل گندم، جو، نخود، عدس و علوفه دامی خریداری و رایگان در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.

سعیدی عنوان کرد: وضعیت بارش‌ها و پراکندگی آن در فصل بهار امسال خوب بود، با همکاری و تلاش کشاورزان و همراهی کارشناسان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری باعث شد تا در مزارعی که هم‌اینک در طرح هستند و عملیات برداشت در آن‌ها در حال انجام است حدود ۲۵ درصد افزایش عملکرد نسبت به مزارعی که خارج از طرح هستند، حاصل شود.

برچسب‌ها:

نظر شما