شناسهٔ خبر: 67861716 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تفاهم‌نامه قطار شهری اهواز امضا شد+ فیلم

پس از سال‌ها تعطیلی تفاهم‌نامه پروژه قطارشهری اهواز میان شهرداری اهواز و شرکت شمس عمران امضا شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، عصر امروز _شنبه ششم مرداد_ در جلسه شورای اداری استان خوزستان در سال شهید هاشمی استانداری خوزستان تفاهم‌نامه قطار شهری اهواز میان شهرداری اهواز و شرکت شمس عمران از توابع وزارت دفاع به امضا رسید.

قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ بین شرکت کیسون به عنوان اجراکننده و شرکت نورینکو چین به عنوان تأمین‌کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد.

این طرح به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز و تا بیمارستان بقایی امتداد می‌یابد و ۲۴ ایستگاه در طول مسیر احداث می‌شود.

عملیات اجرایی قطار شهری اهواز که از بهمن سال ۸۵ آغاز شد که با گذشت حدود ۱۷ سال، تنها حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

این طرح به دلیل مشکلات مالی و اختلافات بین کارفرما و پیمانکار، از حدود سال ۹۶ در عمل تعطیل شد و سرانجام در سال ۹۹ شهرداری از پیمانکار خلع ید کرد، اما پیمانکار حکم را نپذیرفت و کار به طرح دعوی در محاکم قضائی کشیده شد تا اینکه خرداد ۱۴۰۲، رأی بدوی دادگاه مبنی بر خلع ید پیمانکار تأیید شد.

تاکنون ۱۱ ایستگاه مسیر خط یک متروی شهری اهواز اجرا شده و عملیات معماری چهار ایستگاه نیز انجام شده است.

بیشترین پیشرفت طرح قطار شهری اهواز در گام یک (از فرودگاه تا مصلا)، به میزان ۵۳ درصد است، گام ۲ این طرح حدود ۲۷ درصد و گام‌های دیگر هم حدود ۹ درصد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فرماندار اهواز پیش از این با تاکید بر اینکه روند اجرایی طرح قطار شهری اهواز از حالت رکود خارج شده است، گفته بود: چهار هزار میلیارد ریال اوراق از سهم دولت توسط وزارت کشور برای این طرح اختصاص یافته است.

نظر شما