شناسهٔ خبر: 67861372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

کلنگ‌زنی طرح تعریض و بهسازی قلات به کودیان

جعفر قادری گفت: با توجه به بهره‌برداری از آزادراه شیراز اصفهان و افزایش عبور و مرور در محور قلات به کودیان، تعریض و بهسازی این مسیر لازم و ضروری بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاراجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، جعفر قادری امروز شنبه ششم مردادماه ۱۴۰۳ در آیین کلنگ‌زنی طرح تعریض و بهسازی قلات به کودیان سرپرست معاونت فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس و جمعی از مسئولان محلی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بهره‌برداری از آزادراه شیراز اصفهان و افزایش عبور و مرور در محور قلات به کودیان، تعریض و بهسازی این مسیر لازم و ضروری بود که یکی از مطالبات جدی و بحق اهالی این منطقه بود که با پیگیری‌های مستمر که انجام دادیم به حمدالله امروز شاهد کلنگ‌زنی این طرح کوچک ولی بسیار مهم در منطقه بودیم.

کلنگ‌زنی طرح تعریض و بهسازی قلات به کودیان


وی ضمن تشکر از پیگیری‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: که امیدوار هستیم در موعد مقرر
به بهره‌برداری برسد تا دیگر شاهد تصادف‌های شدید و ترافیک در این محور نباشیم .

 سرپرست معاونت فنی و راه‌های روستایی این اداره کل در حاشیه این مراسم گفت: این طرح به طول ۵ کیلومتر و با اعتبار ۶۷۰ میلیارد ریال با احجام پروژه (خاک‌برداری ۳۶۸ هزار مترمکعب، خاکریزی ۳۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، خاکریزی سنگی ۴۸۵ مترمکعب، اساس ۱۳ هزار مترمکعب، ابنیه فنی ۱۴ دستگاه) انجام می‌گردد.

عبدالرسول باصری خاطرنشان کرد: مدت زمان اتمام این پروژه ظرف مدت یکسال پیش‌بینی شده است.

 به گزارش «شیرازه»، پروژه‌های تعریض و احداث جاده باعث افزایش ایمنی و کاهش تصادفات می‌شود و با تعریض جاده‌ها و افزایش عرض آنها، فضای بیشتری برای رانندگان فراهم می‌شود و خطر برخورد کاهش می‌یابد همچنین خطوط کندرو و پر سرعت جداگانه ایمنی را افزایش می‌دهد.
 
 این امر سبب سهولت در تردد و کاهش زمان سفر خواهد شد و جاده‌های پهن‌تر امکان تردد سریع‌تر و روان‌تر وسایل نقلیه را فراهم می‌کند و زمان سفر را کاهش می‌دهد.
 
  تعریض جاده‌ها افزایش ظرفیت جابه‌جایی را به دنبال دارد و جاده‌های پهن‌تر قادر به جابه‌جایی حجم بیشتری از ترافیک هستند و تحمل بار ترافیکی بالاتری دارند همچنین احداث جاده‌های جدید و تعریض جاده‌های موجود دسترسی به مناطق دورافتاده و کمتر توسعه‌یافته را بهبود می‌بخشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی را تسهیل می‌کند.
 
  در پی این موضوع افزایش سرعت و کارایی حمل‌ونقل به وجود می‌آید و جاده‌های پهن‌تر و روان‌تر باعث افزایش سرعت و کارایی حمل‌ونقل بار و مسافر می‌شود، جاده‌های پهن‌تر ترافیک را روان‌تر می‌کند و باعث کاهش ترافیک در مسیرها می‌شود.
 
  با تعریض جاده‌ها ارزش املاک و جذب سرمایه‌گذاری افزایشمی یابد؛ لذا احداث و توسعه جاده‌ها باعث افزایش ارزش املاک و جذب سرمایه‌گذاری در مناطق اطراف می‌شود.

انتهای خبر/224224

نظر شما