شناسهٔ خبر: 67861291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان مطرح کرد

جلوگیری از وقوع ۲ سیل در استان خوزستان در ۲ سال گذشته

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: در فروردین دو سال گذشته با اقداماتی که انجام شد از وقوع دو سیل هولناک در استان جلوگیری شد، اگر این اقدامات نبود سیل سال ۹۸ و ۹۵ در استان تکرار می‌شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، عباس صدریان‌فر امروز _شنبه ششم مرداد_ در شورای اداری خوزستان اظهار کرد: در فروردین دو سال گذشته با اقداماتی که انجام شد از وقوع دو سیل هولناک در استان جلوگیری شد، اگر این اقدامات نبود سیل سال ۹۸ و ۹۵ در استان تکرار می‌شد.

وی افزود: امسال ورودی به سدهای استان ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون‌مترمکعب بوده که ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است علاوه به بر آن وضعیت ذخیره برف در ارتفاعات خوزستان و استان‌های بالا دست مناسب نیست.

رئیس سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی انجام شده، برای کشت پاییزه و تابستانه مشکلی نخواهیم داشت، تصریح کرد: امسال بیش از ۱۴۴ هزار هکتار کشت شلتوک در استان انجام شد که با همکاری کشاورزان کشت برنج کاهش یافت و بر همین اساس مشکلات کمتری را نسبت به سال قبل در حوضه آبریز کرخه و مارون خواهیم داشت.

صدریان‌فر با اشاره به اینکه در سال آبی گذشته ۸۵۷ میلیون مترمکعب آب به هورالعظیم اختصاص یافت، تاکید کرد: امسال یک‌هزار و ۵۴ میلیون مترمکعب به این تالاب اختصاص می‌یابد که ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به آتش‌سوزی در عمیق‌ترین نقطه تالاب باید بررسی شود، گفت: کشته شدن آبزیان در هورالعظیم نیز به دلیل خفگی از آتش‌سوزی بوده است.

نظر شما