شناسهٔ خبر: 67861020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت وگو با وزیر خارجه آلمان؛

باقری: تعطیلی مراکز اسلامی در آلمان یک اقدام سیاسی و در راستای اسلام‌ستیزی است

تهران - ایرنا - سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: تعطیلی مراکز اسلامی در آلمان یک اقدام سیاسی و در راستای اسلام‌ستیزی و نیز تامین منافع رژیم صهیونیستی است و دولت آلمان باید تبعات آن را بپذیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی باقری روز شنبه ششم مرداد ۱۴۰۳ در گفت وگوی تلفنی با «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان در خصوص اقدام غیرقانونی و مغایر با حقوق بشر پلیس آلمان در بستن مراکز اسلامی در آلمان از جمله مرکز اسلامی هامبورگ گفت وگو کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ضمن ابراز نارضایتی از اقدام اخیر صورت گرفته و همچنین محکومیت آن، تصریح کرد: تعطیلی مراکز اسلامی در آلمان یک اقدام سیاسی و در راستای اسلام‌ستیزی و نیز تامین منافع رژیم صهیونیستی است و دولت آلمان باید تبعات آن را بپذیرد.

وزیر امور خارجه آلمان در خصوص تعطیلی اخیر مراکز اسلامی اظهار داشت: طبق قانون، این مراکز می توانند حقوق خود را از طریق سازوکارهای قانونی در آلمان دنبال کنند.

«آنالنا بربوک» با تاکید بر ضرورت تلاش به منظور یافتن راه حل‌هایی برای حل اختلافات به‌وجود آمده، ابراز امیدواری کرد، با گفت وگو و از مسیر دیپلماتیک موانع موجود در روابط رفع شوند.

در این گفت وگو درخصوص آخرین تحولات منطقه، مذاکرات رفع تحریم و نیز موضوعات کنسولی تبادل نظر شد.

نظر شما