شناسهٔ خبر: 67859582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

ابوترابی:

خدمات الکترونیک بروکراسی اداری را کاهش داده است

نماینده مردم شهرستان های نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمات الکترونیک در حوزه سلامت و صدور مجوزهای فعالیتی، بروکراسی اداری را اندکی کاهش داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا از اصفهان، ابوالفضل ابوترابی امروز - شنبه_ شش مرداد_ در جلسه شورای اداری شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: بروکراسی اداری در کشور انگیزه فعالیت و سرمایه گذاری را از بین برده است و باید شرایط تغییر پیدا کند.

وی افزود: دیوان سالاری اداری سال‌ها است که مردم را به دلیل رفت و آمد به ادارات دیوانه کرده و افراد باید برای کوچک‌ترین امور خود در رفت و آمد اداری باشند.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون با بیان اینکه صدور مجوزها در ایران ۲۲۲ روز است، تصریح کرد: این اقدام در دیگر کشورهای پیشرفته دنیا سه روز بوده و کار مردم تسهیل می‌شود.

ابوترابی اضافه کرد: ایران رتبه ۱۴۷ در فرآیند صدور مجوزها را در بین ۲۰۰ کشور دارد و همین شرایط باعث بی انگیزگی و نارضایتی‌ها شده است.

وی به قانون صدور مجوز بر بستر درگاه الکترونیک اشاره و اظهار کرد: این کار فرآیندهای صدور مجوزها را تسهیل کرد و مراجعات به دستگاه‌های اداری را کاهش داد که دولت سیزدهم در انجام این اتفاق نقش مهمی داشت.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون ادامه داد: عزم دولت سیزدهم در اجرای این قانون کار را برای مردم راحت تر کرد و بسیاری از معضلات مراجعات حضوری را کاهش می‌دهد.

ابوترابی خدمات الکترونیک در دیگر بخش‌ها مثل سلامت را نیز مهم برشمرد و اذعان داشت: افراد دیگر نیازی به ارائه دفترچه بیمه برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی نیستند و با کد ملی خود در سراسر کشور از این خدمت بهره می‌برند.

وی یادآور شد: مدیران و کارشناسان ادارات کار را بر مردم تسهیل کنند و تغییر دولت‌ها نباید بر عملکرد آنان تأثیر بگذارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بر اجرای طرح‌های جدید و ابتکاری در کشور اهتمامی وجود ندارد، گفت: فعالیت‌های سنتی و قدیمی دیگر پاسخگوی نیاز جامعه نیست و باید کارمندان به دنبال نوگرایی باشند.

ابوترابی اضافه کرد: نباید از اجرای طرح‌های جدید و ابتکار عمل‌ها جلوگیری شود که این موضوع آسیب جدی برای کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه تکمیل ۷۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور با وضعیت بودجه‌ای دولت امکان پذیر نیست خاطرنشان ساخت: مشارکت با بخش خصوصی و مولد سازی اموال در اختیارات ادارات از جمله کارهایی است که می‌توان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تأمین مالی استفاده کرد.

نماینده نجف آباد و تیران و کرون ادامه داد: اکتفا به درآمدهای نفتی و مالیاتی پاسخگو نیازها نبوده و چالش کسری بودجه همیشگی خواهد بود و راهی جز ابتکار عمل و بهره گیری از ظرفیت‌های دیگر قانونی برای تأمین مالی وجود ندارد.

نظر شما