شناسهٔ خبر: 67859074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جرایم نقدی کاریابی‌های غیرمجاز در یزد افزایش یافت

یزد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: میزان جرایم نقدی اشخاصی که مبادرت به فعالیت کاریابی بدون اخذ مجوز می‌کنند افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد، " محمدرضا فلاحتی " افزود: ۳۸ موسسه مشاوره شغلی (کاریابی) در استان به صورت فیزیکی و الکترونیکی در جهت تامین نیروی انسانی واحدهای تولیدی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه کاریابی‌ها سهم بسزایی در تامین نیروی کار مورد نیاز و معرفی فرصت‌های شغلی مناسب به جوانان و کارجویان دارند ادامه داد: یافتن شغل توسط موسسات کاریابی باعث تسریع استخدام کارجویان و کاهش نرخ بیکاری می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه برخی افراد بدون داشتن پروانه کار و مجوز کاریابی در سطح استان فعالیت می‌کنند و مشکلاتی را در بازار کار به وجود می آورند افزود: براساس تبصره یک ماده واحده قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار مصوب ۱۳۸۰ تخلف از مقررات این قانون جرم محسوب و چنانچه در سایر قوانین دارای مجازات شدیدتری نباشد مرتکب به حکم دادگاه علاوه بر جبران خسارات مالی در هر بار به پرداخت جریمه نقدی به شرح ذیل محکوم می گردند.

فلاحتی تاکید کرد: هیأت وزیران در جلسه ۳۰ خردادماه سال جاری جریمه نقدی برای بار اول تخلف از قانون به مبلغ ۳۳۰ میلیون ریال، دفعه دوم یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و برای دفعه سوم ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای افراد خاطی در نظر گرفته است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: جرایم مذکور در جهت حمایت از حقوق مادی و معنوی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی مجاز و جلوگیری از سوء استفاده از کارجویان تعیین گردیده است.

فلاحتی تصریح کرد: متقاضیان اخذ مجوز دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی داخلی می‌توانند به منظور انجام کلیه مراحل صدور مجوز به صورت الکترونیکی به سامانه https://karyabi-mojavvez.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ نفر توسط کاریابی‌های استان یزد مشغول به کار شدند.

نظر شما