شناسهٔ خبر: 67858813 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

افتتاح بیمارستان سیار هفت تختخوابی برای موارد اورژانسی المپی... -

اقتصاد ایران: کاترین ووتن، وزیر بهداشت فرانسه، روز شنبه یک بیمارستان سیار را در نزدیکی شانزلیزه افتتاح کرد که در طول بازی‌های المپیک قادر به ارائه خدمات پزشکی به بیماران خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بخش بهداشت و سلامت فرانسه از چند ماه پیش از آغاز المپیک ۲۰۲۴ در حال آماده سازی برای این رویداد بزرگ است. در مجموع در استان «ایل دو فرانس» که پاریس در آنجا واقع شده است ۷۵۰ تخت در نظر گرفته شده است. شماری از کلینک های خصوصی هم پیش از آغاز رقابت ها آمادگی خود را برای پذیرش بیماران در این دوران اعلام کرده اند.

در حالی که بخش بهداشت و درمان فرانسه یکی از قربانیان تصمیمات مکرون در دوران ریاست جمهوری و تعطیلی تخت های بیمارستانی هستند حالا به کارگیری کادر درمان در این دوره اندکی دشوار به نظر می رسد. در این مدت برخی از اورژانس های بیمارستان ها به دلیل نداشتن امکانات و نیروی کافی تعطیل شده اند.

حالا با هجوم گردشگران در دوران المپیک دولت بیش از هرزمان دیگری نیازمند همکاری بخش درمان و بسیج نیروهای این حوزه است و پاداش های قابل توجهی به نیروهای این بخش برای حضور در شیفت های دوره المپیک پیشنهاد شده است.

رسانه RFI فرانسه گزارش داده است که «کاترین ووتن»، وزیر بهداشت فرانسه، روز شنبه ۶ مرداد یک بیمارستان سیار را در نزدیکی شانزلیزه افتتاح کرد. این بیمارستان سیار برای ارائه خدمات به بیماران در طول بازی‌های المپیک و برای شرایط ویژه و اضطراری طراحی شده است.

این بیمارستان سیار یک کانتینر فلزی است و در حدود پنجاه متری میدان شانزلیزه واقع شده و یک راه‌حل سریع برای درمان انواع مشکلات پزشکی فراهم می‌کند. این بیمارستان قادر است از یک بیماری ساده در یک تماشاگر تا یک اورژانس نیازمند احیا را درمان کند.

داخل بیمارستان سیار، کپسول‌های تهویه شده برای پذیرش بیماران مختلف تنظیم شده‌اند. بخش اورژانس‌های مطلق این بیمارستان سیار می‌تواند به‌طور همزمان سه بیمار را پذیرش کند و دارای دو اتاقک ویژه احیا است. بخش اورژانس‌های نسبی هم ظرفیت پذیرش پنج بیمار را دارد.

برای حمایت از این ساختار، یک گروه از آمبولانس‌ها در نزدیکی این محل مستقر شده‌اند تا در صورت نیاز بیماران را به بیمارستان‌های پاریس منتقل کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما