شناسهٔ خبر: 67858702 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادامه یافتن شناسایی اراضی مستعد جهت الحاق به شهرها توسط دولت چهاردهم ادامه یافتن شناسایی اراضی مستعد جهت الحاق به شهرها توسط دولت چهاردهم

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: 82 هزار هکتار از اراضی مستعد جهت الحاق به شهرها شناسایی و بعد از تایید به سازمان ملی زمین و مسکن منتقل یافته است که باید این سیاست هم توسط دولت چهاردهم ادامه یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران در حالی که دولت سیزدهم تلاش کرد قانون جهش تولید مسکن در خصوص تامین اراضی مازاد را اجرایی کند و تاحدودی در این بخش هم موفق بوده است، بنابراین با توجه به  اثرات مثبت  این طرح بسیاری از کارشناسان و متخصصان بر اجرای این طرح توسط دولت چهاردهم تاکید داشته اند و امیدواریم این اقدام همچنان ادامه یابد.

در همین زمینه ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه روند اجرای طرح های نهضت ملی و تخصیص زمین در بخش های مختلف در حال اجرا است، گفت: مقرر شده بود که بخشی از اراضی از طریق الحاقات اراضی مازاد دستگاه ها انجام شود که در این زمینه برخی از دستگاه ها همکاری لازم را داشته و برخی دیگر اقدامات لازم را انجام ندادند.

وی ادامه داد: از مجموع ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بر عهده سازمان ملی زمین و مسکن قرار داشت که برنامه‌ریزی تامین زمین تمامی این واحدها انجام شده است.

مالکی با بیان اینکه بر این اساس حدود ۴۲ هزار هکتار زمین توسط سازمان ملی زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهرها تامین شده است، گفت:  مابقی ۴ میلیون واحد از سوی شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بخش خصوصی به صورت خودمالک احداث خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به باید دولت چهاردهم  قانون جهش تولید مسکن را یکی از قوانین بالادستی و لازم‌الاتباع برای دولت  ها را اجرا کند  گفت: با اجرای این قانون ظرفیت‌های زیادی برای تامین مسکن متقاضیان مسکن فراهم می‌ شود و باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت گیرد.

وی  تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۱ این قانون بیش از ۸۲ هزار هکتار از اراضی مستعد توسعه شهری جهت الحاق به محدوده شهرها شناسایی شده است.

مالکی با بیان اینکه در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر تحویل زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی و انتقال اسناد مالکیت آن برای اختصاص به طرح نهضت ملی به سازمان حدود ۵ هزار و ۹۰۰ هکتار زمین به سازمان ملی زمین و مسکن منتقل شده است گفت: دولت چهاردهم هم باید این روند را ادامه دهد تا ما شاهد بهبود و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن  در تمامی شهرها باشیم.

وی  با بیان اینکه  بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی واقع در شهرها و شهرهای جدید جهت تغییر کاربری طبق ماده ۸ قانون جهش تولید مسکن انجام شده است گفت؛   با تغییر کاربری حدود ۱۶۰۰ هکتار از آن‌ها توسط شورای عالی شهرسازی و معماری و سایر مراجع ذی‌صلاح موافقت شده است که اجرای این اقدام هم باید توسط دولت چهاردهم هم ادامه پیدا کند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

نظر شما