شناسهٔ خبر: 67858618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تبدیل مودیان مالیاتی به خیران مالیاتی برای نخستین بار در کشور

مریم شریفی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان از آغاز اجرای طرح نشان دار کردن مالیات در این استان برای نخستین بار در کشور با مشارکت مردم خبر داد و گفت: در این طرح مودیان مالیاتی به میل خود محل هزینه مالیات خود را تعیین می‌کنند.

صاحب‌خبر -

علی رضا نورانی عصر شنبه، ۶ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در طرح نشان دار کردن، این مالیات دهندگان هستند که تعیین می‌کنند که مالیات پرداختی آنها کجا هزینه شود.

وی با توضیح اینکه اگر مردم مالیات پرداخت نکنند، دولت برای تامین هزینه های جاری مجبور به استقراض و یا چاپ اسکناس خواهد شد که نتیجه‌ای جز تورم نخواهد داشت، گفت: هدف از اجرای طرح‌های مالیاتی، تامین درآمدهای پایدار برای کشور است تا مردم و جامعه مصون از تورم باشند.

نورانی با اشاره به اینکه ۴۲۱ میلیارد تومان سهم استان گلستان از این محل است که با مشارکت مردم انجام می‌شود، گفت: تلاش برای کسب درآمدهای مورد نیاز کشور از محل وصول مالیات یکی از راهکارهای موثر برای در امان ماندن از نوسانات اقتصاد نفتی است.

وی با بیان اینکه ۴۴ پروژه و طرح ملی و استانی در استان گلستان از درآمدهای مالیاتی نشان‌دار ناشی از تبصره ماده ۱۰۰ بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: استان گلستان از نظر میزان وصول مالیات جز چند استان آخر کشور است و این به دلیل آن است که استان ما یک استان کشاورزی بوده و محصولات استراتژیک نظیر گندم، کلزا و دانه های روغنی تولید و کمک بزرگی به تامین امنیتی غذایی کشور می‌کند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان از آغاز اجرای طرح نشان دار کردن مالیات در این استان برای نخستین بار در کشور با مشارکت مردم خبر داد و افزود: در این طرح مودیان مالیاتی در صورت تمایل می توانند به خیران مالیاتی تبدیل شوند و با میل خود یکی از طرح های استانی و یا ملی را انتخاب و مالیات خود را برای صرف در اتمام آن پروژه واریز کنند.

انتهای پیام

نظر شما