شناسهٔ خبر: 67858554 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم نجف آباد در مجلس:

مولدسازی مهم‌ترین راهکار تامین مالی ادارات است

اکبر مهدی‌زاده

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: مولدسازی اموال دولتی مهم‌ترین راهکار برای تامین مالی ادارات درتکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل ابوترابی، صبح امروز(شنبه، ۶ مرداد) در نشست شورای اداری تیران و کرون در محل آستان مقدس امامزاده احمد این شهرستان، اظهار کرد: کسری بودجه و کمبود اعتبار مالی یکی از مهم‌ترین چالش‌های دولت بوده که اجرا و تکمیل طرح و پروژه‌ها را متاثر از خود کرده است.

وی افزود: محدودیت اعتبارات مالی در کشور بحران ساز شده و باید راهکارهای ابتکاری مثل مولد سازی دارایی‌ها، قراداهای مشترک بین بخش خصوصی و دولتی و ایجاد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی رونق پیدا کند تا این معضل رفع شود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس با بیان اینکه درآمدهای کشور عمدتا از اخذ مالیات و فروش نفت است، خاطرنشان کرد: این دو راه امکان تامین مالی تمامی نیازهای کشور را ندارد و مولدسازی با استفاده از امکانات و سرمایه‌های دولتی یک راهکار اساسی به حساب می‌آید.

به اعتقاد ابوترابی تعصب زیاد به دارایی ادارات و مقاومت برای فروش دارایی‌ها با وجود نیازهای متعدد یک تفکر اشتباه بوده و مسئولان نیازهای جامعه را در نظر بگیرند و متمرکز بر حفظ اموال مثل زمین‌های خود نباشند.

وی با بیان اینکه طرح‌های ابتکاری راهکاری برای تامین منابع مالی و اجرای طرح‌های هدفمند خواهد بود، تصریح کرد: ابتکارکُشی در سازمان‌های دولتی وجود دارد و کارمند و مدیر امکان ارائه طرح جدید برای رفع نیازهای جامعه ندارند و این معضلی جدی برای کشور است.

این نماینده مجلس معتقد است اگر ظرفیت‌های نوین را برای خدمت رسانی به جامعه به کار بگیریم آنگاه دستاوردهای جدی در خدمت رسانی خواهیم داشت، چرا که راهکارهای قدیمی در برابر نیازهای امروز پاسخگو نیست.

ابوترابی با اشاره به صدور مجوزهای الکترونیکی در کشور گفت: این اقدام از طریق درگاه الکترونیک بروکراسی اداری را کاهش داده و در تسریع امور موثر بوده است.

به گفته وی، فرآیند صدور مجوزها در ایران ۲۲۲ روز است، در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا این روند سه روز کاری بوده و چنین اقداماتی در میزان انگیزه سرمایه‌گذار اثر می‌گذارد.

این عضو کمسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دیوان‌سالار اداری بر وضعیت کار، اشتغال و خدمت رسانی تاثیر گذاشته و همین مسائل نارضایتی‌هایی را برای مردم به همراه داشته است.

ابوترابی به اقدامات سه ساله دولت سیزدهم اشاره کرد و یادآورشد: مولدسازی و تسریع در صدور محوزها از طریق سامانه‌های الکترونیکی در این دولت به‌صورت جدی دنبال شده و تاثیرات آن در جامعه مشهود است.

انتهای پیام 

نظر شما