شناسهٔ خبر: 67858028 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مهاجرت به استرالیا و کیفیت بالای زندگی

استرالیا کیفیت زندگی بالایی دارد، شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن اغلب از نظر قابلیت زندگی در بین ۱۰ کشور برتر قرار دارند.

صاحب‌خبر -
استرالیا کیفیت زندگی بالایی دارد، شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن اغلب از نظر قابلیت زندگی در بین ۱۰ کشور برتر قرار دارند. فرهنگ استرالیایی پایه بریتانیایی دارد،. شروع مکالمه در استرالیا آسان است و مردم اغلب مایل به کمک و همراهی با شما هستند.

مهاجرت به استرالیا و پذیرش افراد از فرهنگ های گوناگون یکی از رایج ترین نگرشها در استرالیاست. پیدا کردن غذا از سراسر آسیا و جهان هم در رستوران ها و هم در فروشگاه های مواد غذایی آسان است. بازدیدکنندگان بین المللی اغلب اظهار مینمایند که استقبال فوق العاده ای را تجربه کرده اند

اگرچه استرالیا کشور بسیار بزرگی است، تقریباً کل جمعیت در امتداد ساحل زندگی می کنند و تا ۷۵ درصد در شهرها زندگی می کنند. وسط این قاره تا حد زیادی خالی از سکنه و بیابانی است. سواحل بخشی از برنامه هفتگی اکثر مردم است و پارک های شهری و فضاهای سبز مناطق تفریحی ارزشمندی هستند. سواحل شهر به خوبی نگهداری می شوند و مناطق ساحلی اطراف شهرهای بزرگ به طور گسترده توسعه یافته اند.

هزینه زندگی در استرالیا بالاست و اغلب در بین ده کشور گران جهان قرار می گیرد. از آنجایی که یک جزیره است، باید واردات زیادی داشته باشد، و اگرچه تاکید بر خرید ملی در حال افزایش است، قیمت ها هنوز هم کمی بالاتر از بسیاری از کشورها است. البته درآمد و دستمزد هم در استرالیا بالاست

بسیاری از استرالیایی ها عاشق فناوری اخبار و اطلاعات هستند، اکثر مردم اخبار بین المللی را از نزدیک دنبال می کنند و از رویدادهای جاری در آسیا، اروپا و قاره آمریکا به خوبی مطلع هستند.

زندگی در استرالیا یعنی تایم زیادی در فضای باز سپری کردن و لذت بردن از طبیعت . هوا اغلب دلپذیر است ، استرالیاییها به عنوان شرکت کننده و هم به عنوان طرفدار به دلیل عشق به ورزش معروف هستند. بحث در مورد مسابقات ورزشی با همکاران یا همسایگان بسیار رایج است.بسیار خونگرم و مهربان هستند و اگر برایتان مشکلی ایجاد شود با شما همدردی میکنند و با آرامش به حرف هایتان گوش میدهند و کمک تان میکنند،استرس تو استرالیا معنی ندارد و همه از یک آرامش کلی برخوردارند.

مزایای زندگی در استرالیا

  • پاسپورت قوی و اعتبار بین المللی
  • آب و هوای متعادل در نقاط شهری
  • سبک زندگی بدون استرس و امنیت بالا
  • مناظر طبیعی بکر و بی نظیر
  • سیسم آموزش و پرورش رایگان و قوی
  • مردم خونگرم با تنوع فرهنگی بالا
  • سیستم حمل و نقل شهری و عمومی قوی
  • دسترسی به انواع وام ها با بهره کم
  • شهرسازی زیبا، ساده و اصولی
  • کیفیت زندگی بالا با در آمد خوب
  • سیستم بیمه و درمان رایگان و قوی
  • فرصت های شغلی و قابلیت پیشرفت
  • انضباط در سیستم اداری ، حکومت داری و بانکداری
  • وجود دانشگاه های تراز اول دنیا
  • آزادیهای اجتماعی بالا و رعایت حقوق شهروندی
  • تنوع غدایی و وجود راستورانهای متنوع (از همه ملیت ها)

معایب زندگی در استرالیا

  • دوری از کشورها و قاره های دیگر
  • مالیات نسبتا بالا
  • فاصله زیاد شهرها از همدیگر
  • لهجه گنگ در ادای انگلیسی (نیتیوها)
  • گران بودن انرژی در تمام اشکال
  • برعکس بودن فرمان ماشین ها و جاده ها و قوانین سختگیرانه رانندگی
  • گران بودن هزینه مسکن (اجاره ،خرید)
  • کمببود خانه برای اجارهب
  • یش از اندازه بودن جمعیت مهاجر چینی نسبت به دیگر ملیت ها
  • کمبود زیست شبانه نسبت به اروپا و آمریکا
  • بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری
  • کم توجهی پلیس به سرقت های کوچک
  • وجود حیوانات وحشی و حشرات موزی
  • کند بودن مراحل و به سرانجام رسیدن کارها
  • وجود بیابانهای وسیع و گرم در مرکز استرالیا
  • تفاوت فصل ها با کشورهای دیگر

بر اساس رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی QS در سال ۲۰۲۳، هفت شهر استرالیا در بین ۱۰۰ شهر برتر دانشجویی رتبه بندی شده اند. در اینجا بهترین شهرها برای پذیرش از دانشگاه های استرالیا و تحصیل در استرالیا آورده ایم

۱. ملبورن: یک مقصد تحصیلی جذاب در استرالیا برای دانشجویان بین المللی با تنوع فرهنگی و محیطی آرام. این دانشگاه میزبان دانشگاه ملبورن است که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS در سال ۲۰۲۳ رتبه بالایی دارد
. این شهر به دلیل ترکیب کاملی از جنبه های مدرن یک کلان شهر و زیبایی طبیعی شناخته شده است.
۳. بریزبن: معروف به زیبایی منظره، سبک زندگی در فضای باز، جامعه چندفرهنگی، و بهترین کیفیت آموزش با هزینه های مقرون به صرفه عواملی هستند که در ۳۰ شهر برتر دانشجویی برتر قرار گرفته است.
۴. آدلاید: شهری با جاذبه های طبیعی زیبا و دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه آدلاید، دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه فلیندرز.
۵. پرث: یکی از بهترین شهرهای جهان، با سه دانشگاه در فهرست رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS. چیزهای زیادی برای ارائه به دانش آموزان دارد.
۶. کانبرا: دانشگاه ملی استرالیا در کانبرا، پایتخت استرالیا قرار دارد. جمعیت زیادی از دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف دارد.
۷. گلد کوست: مقرون به صرفه ترین شهر با چشم اندازهای زیبا و بهترین موسسات آموزشی از جمله دانشگاه گریفیث است.

رتبه استرالیا | رتبه جهانی | دانشگاه

۱ ۱۴ دانشگاه ملبورن

۲ ۱۹ دانشگاه نیو ساوت ولز

۳ ۱۹ دانشگاه سیدنی

۴ ۳۴ دانشگاه ملی استرالیا

۵ ۴۲ دانشگاه موناش

۶ ۴۳ دانشگاه کوئینزلند

۷ ۷۲ دانشگاه استرالیای غربی

۸ ۸۹ دانشگاه آدلاید

۹ ۹۰ دانشگاه صنعتی سیدنی

۱۰ ۱۳۰ دانشگاه مک کواری سیدنی

اعتبار و رتبه بندی جهانی پاسپورت استرالیا

مهاجرت به استرالیا و کیفیت بالای زندگی

  • پاسپورت استرالیا در حال حاضر رتبه ششم را در فهرست راهنمای پاسپورت دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به ۱۸۹ کشور را فراهم می کند. با نمره بالا، یکی از مطلوب ترین پاسپورت های جهان است. دارندگان پاسپورت استرالیا بدون ویزا و ویزا در بدو ورود به کشورهایی مانند ژاپن، انگلستان، امارات متحده عربی، ایالات متحده آمریکا و کل اتحادیه اروپا می باشند. این امکان سفر تقریباً فوری را فراهم می کند. با این حال، دارندگان پاسپورت استرالیا برای ورود به حدود ۴۰ مقصد در جهان نیاز به ویزا دارند. برخی از کشورهایی که ویزا در آنها لازم است چین، هند و روسیه هستند.

بررسی سیستم آموزش عالی استرالیا

مهاجرت به استرالیا و کیفیت بالای زندگی

استرالیا طیف متنوعی از گزینه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی با بیش از ۱۱۰۰ موسسه و ۲۲۰۰۰ دوره برای انتخاب ارائه می دهد. موسسات آموزشی استرالیا از نظر رضایت دانشجویان، قابلیت استخدام، کیفیت زندگی و احساس جامعه دانشجویی رتبه خوبی دارند، به طوری که ملبورن و سیدنی در بین پنج شهر برتر برای تحصیل دانشجویان قرار دارند.

هر دوی این شهرها میزبان موسسات متعددی از جمله دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی، دانشگاه نیو ساوت ولز، دانشگاه موناش، دانشگاه مک کواری، دانشگاه RMIT و بسیاری دیگر هستند.

دانشگاه بالاترین سطح تحصیلی در استرالیا است. استرالیا ۳۹ دانشگاه دارد: ۳۷ دانشگاه دولتی با بودجه دولتی و دو دانشگاه خصوصی. دانش‌آموزان می‌توانند در دوره‌های لیسانس یا دوره‌های تحصیلات تکمیلی (شامل گواهینامه، دیپلم تحصیلات تکمیلی، برنامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا) شرکت کنند. دوره های حرفه ای بر مهارت های عملی و آموزش صنعت تمرکز دارند. دوره های آموزش حرفه ای در موسسات دولتی از جمله TAFE (آموزش فنی و تکمیلی) یا سایر موسسات خصوصی ارائه می شود. بسیاری از کالج ها برای دوره های دانشگاهی به دانشجویان اعتبار می دهند.

سیستم آموزشی استرالیا با چارچوب مدارک استرالیا (AQF) از بسیاری از کشورهای دیگر متمایز است. AQF در سال ۱۹۹۵ تأسیس شد و یک خط مشی ملی است که مدارک تحصیلی بخش آموزش عالی (آموزش عالی، آموزش حرفه ای و آموزش) را علاوه بر گواهی پایان تحصیل که گواهینامه تحصیلات متوسطه ارشد نامیده می شود، پوشش می دهد.

استرالیا مکانی ایده آل برای لذت بردن از تحصیلات در سطح جهانی و کیفیت زندگی برجسته است، اما قبل از تحصیل در خارج از کشور باید چندین هزینه را در نظر بگیرید.سالانه بیش از ششصد هزار نفر دانشجوی بین المللی ، تحصیل در استرالیا را انتخاب می کنند و تعداد دانشجویان بین المللی در این کشور رو به افزایش است. زندگی در استرالیا برای دانشجویان بسیار ایده آل هست،جامعه چند ملیتی و بین المللی ، کیفیت زندگی بالا، و توانایی کار در استرالیا با ویزای دانشجویی، برای کمک به پرداخت هزینه های تحصیلشان وجود دارد.

استرالیا از نظر مقرون به صرفه بودن، با هزینه های زندگی (مانند اجاره خصوصی) و هزینه های تحصیل در مقایسه با ایالات متحده و بریتانیا، عملکرد فوق العاده خوبی دارد. همچنین می توانید با کار پاره وقت در حین تحصیل درآمد کمی کسب کنید.

دولت استرالیا بودجه دانشجویی ۱۹۸۳۰ دلار استرالیا را در سال برای هزینه های زندگی توصیه می کند. هزینه های اقامت جزء بزرگی از هزینه های زندگی است. برای هزینه های تفریحی، اضطراری و بهداشتی که تحت پوشش پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور نیستند، باید کمک هزینه ای در نظر گرفته شود. تغییرات نرخ ارز نیز ممکن است بر بودجه بندی تأثیر بگذارد. دانستن میانگین هزینه های زندگی در استرالیا بخش مهمی از آمادگی مالی شما است.

متوسط هزینه تحصیل در یکی از موسسات عالی استرالیا بین ۲۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار استرالیا در سال متغیر است.

طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. بهتر است برای به روزترین اطلاعات، وب سایت بورسیه دانشگاه انتخابی خود را بررسی کنید.

شما می توانید در تمامی مقاطع تحصیلی از آموزش و پرورش حرفه ای (VET)، دوره های زبان انگلیسی گرفته تا آموزش عالی (از جمله دانشگاه ها) و مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کنید. آموزش عالی شامل آموزش عالی (شامل دانشگاه ها) و آموزش و پرورش حرفه ای (VET) می شود.

دوره های آموزش عالی می تواند توسط دانشجویان برای کسب مدرک پیشرفته و ادامه تحصیل در استرالیا برگزار شود. سه نوع اصلی آموزش عالی وجود دارد که منجر به اخذ مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می شود. تدریس در دانشگاه ها معمولاً به صورت سخنرانی های گروهی بزرگ و گروه های آموزشی کوچک انجام می شود.

مدرک تحصیلی و آموزش حرفه ای استرالیا (VET) می تواند راهی برای ورود به نیروی کار یا دانشگاه فراهم کند. دوره های آموزش حرفه ای زیادی در زمینه هایی مانند فناوری اطلاعات، خدمات تجاری، هنر و رسانه، گردشگری و مهمان نوازی، مراقبت از کودکان، حمل و نقل و تدارکات، ساخت و ساز، معدن، تولید و صنایع روستایی وجود دارد.

همچنین تعدادی از برنامه‌های مسیر آموزش عالی برای دانشجویان بین‌المللی از جمله مطالعات پایه و برنامه‌های آمادگی زبان انگلیسی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که دانش‌آموزان از حمایت و کمک اضافی مورد نیاز برای موفقیت برخوردار می‌شوند.

سیستم دبیرستان یا دبیرستان استرالیا هر سال در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه شروع می شود، در حالی که دانش آموزان حرفه ای و دانشگاهی در پایان فوریه / اوایل مارس شروع می کنند. اکثر دبیرستان ها سه یا چهار ترم دارند. دانشگاه ها و کالج های حرفه ای دارای دو ترم هستند. امتحانات در پایان هر ترم (ژوئن و نوامبر) با ۲ تا ۴ هفته وقفه بین هر ترم و یک استراحت طولانی تر در تابستان از نوامبر/دسامبر تا فوریه برگزار می شود. در برخی موارد، ممکن است بتوانید دوره ای را انتخاب کنید که یک برنامه تابستانی ارائه می دهد، به این معنی که می توانید ترم سوم سال را بگذرانید.

یادگیری زبان انگلیسی احتمالاً مهمترین عامل در برنامه ریزی تحصیل در استرالیا است. اگر مهارت شما در زبان انگلیسی محدود است، ممکن است به شما توصیه شود قبل از شروع برنامه تحصیلی خود در یک مدرسه زبان انگلیسی ثبت نام کنید.البته قبل از مهاجرت به استرالیا شما یکی از آزمونهای آیلتس،تاقل و یا آزمون pte را که پیش شرط دادن ویزا هست را پاس کرده باشید

استرالیا تقریباً ۱۰۰ مرکز خصوصی زبان انگلیسی در سراسر کشور دارد. دانشگاه ها و TAFE دوره هایی را برای کسانی که علاقه مند به توسعه مهارت های زبان انگلیسی خود هستند ارائه می دهند.

مهاجرت به استرالیا و کیفیت بالای زندگی

در حالی که استرالیا به خاطر سبک زندگی آرام و ساده‌ به خوبی شناخته شده‌ ، در سطح جهانی به عنوان یک کشور مرفه و پیشرو مطرح است ، هزینه زندگی ممکن است بالاتر از آن چیزی باشد که شما ممکن است تصور کنید.

از دستمزد گرفته تا نرخ های مالیات، مسکن، خدمات آب و برق، تحصیل و غیره ، در این مقاله به بررسی همه چیزهایی می پردازیم که باید در مورد هزینه زندگی در استرالیا در سال ۲۰۲۴ بدانید.

هزینه زندگی در استرالیا بر اساس مکان و دوره زمانی متفاوت است، بنابراین تعیین اعداد دقیق ممکن است کمی دشوار باشد.

به عنوان مثال، پایگاه داده مشترک Expatistan هزینه جاری زندگی در استرالیا را با جمع بندی قیمت ها از مردم محلی تخمین می زند.

در زمان نگارش این مقاله، Expatistan می گوید که هزینه آن برای یک فرد مجرد تقریباً ۵۷۰۲ دلار در ماه یا برای یک خانواده ۴ نفره در استرالیا ۹۴۹۵ دلار در ماه است، فقط برای نیازهای ضروری. این بدان معناست که استرالیا یکی از گران ترین کشورهای جهان برای زندگی است (رتبه ۱۰ از ۶۸)

  • غذا، رستوران ارزان۲۵.۰۰ AUD غذا برای ۲ نفر، رستوران میان رده، سه وعده۱۳۵.۰۰ AUD
  • مک میل در مک دونالد (یا غذای ترکیبی معادل)۱۵.۰۰ AUD
  • کاپوچینو (معمولی)۵.۳۱ AUD
  • کوکاکولا/پپسی (بطری کوچک ۱۲ اونس)۴.۰۶ AUD
  • آب (۱۲ اونس بطری کوچک)۳.۴۰ AUD
  • شیر (معمولی)، (۱ گالن)۸.۷۴ AUD
  • قرص نان سفید تازه (۱ پوند)۳.۴۰ AUD
  • برنج (سفید)، (۱ پوند)۱.۴۸ AUD
  • تخم مرغ (معمولی) (۱۲)۶.۰۸ AUD
  • پنیر محلی (۱ پوند)۷.۰۰ AUD
  • فیله مرغ (۱ پوند)۵.۸۷ AUD
  • گوشت گاو ۹.۹۹ AUD
  • سیب (۱ پوند)۲.۲۰ AUD
  • موز (۱ پوند)۱.۸۲ AUD
  • پرتقال (۱ پوند)۲.۱۳ AUD
  • گوجه فرنگی (۱ پوند)۳.۰۲ AUD
  • سیب زمینی (۱ پوند)۱.۶۹ AUD
  • پیاز (۱ پوند)۱.۴۹ AUD
  • کاهو (۱ سر)۳.۵۲ AUD
  • آب (بطری ۱.۵ لیتری)۲.۵۷ AUD
  • سیگار ۲۰ بسته (مارلبورو)۴۵.۰۰ AUD
  • ۱ شلوار جین (Levis ۵۰۱ یا مشابه)۱۲۶.۹۰ AUD ۱
  • لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای (زارا، اچ اند ام، …)۹۷.۴۵ AUD ۱
  • جفت کفش دویدن نایک (میان رده)۱۷۶.۳۸ AUD ۱
  • جفت کفش تجاری چرم مردانه۲۰۵.۷۵ AUD
  • بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)۵.۰۰ AUD
  • کارت ماهانه (قیمت معمولی)۱۷۰.۰۰ AUD
  • شروع تاکسی (تعرفه عادی)۶.۰۰ AUD
  • تاکسی ۱ مایلی (تعرفه عادی)۴.۵۹ AUD
  • تاکسی ۱ ساعت انتظار (تعرفه عادی)۶۰.۰۰ AUD
  • بنزین (۱ گالن)۷.۱۹ AUD

با این حال، Expatistan برآورد می‌کند که هزینه فعلی زندگی در استرالیا تقریباً ۴۳۱۲ دلار استرالیا در ماه برای یک فرد مجرد یا ۷۷۸۶ دلار استرالیا در ماه برای یک خانواده چهار نفره است . بر اساس این ارقام، هزینه زندگی در استرالیا نسبت به ۸۷ درصد کشورهای جهان (۱۰ از ۶۸) گران تر است

نظر شما