شناسهٔ خبر: 67856952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کشف ۴ هزار کیلوگرم خشکبار قاچاق در چاراویماق

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی همچنین از کشف ۴ هزار و ۳۲۰ کیلوگرم خشکبار خارجی قاچاق به ارزش ۲۷ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال در چاراویماق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سردار محمدی با اشاره به کشف 4 هزار و 320 کیلوگرم خشکبار خارجی قاچاق در چاراویماق گفت: در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق و ارز، ماموران پلیس آگاهی و یگان امداد، حین کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه کامیونت مشکوک و آن را جهت بررسی متوقف کردند.

وی  ادامه داد: ماموران در بازرسی از کامیونت توقیف شده مقدار 3 هزار و 360 کیلوگرم مغز فندق و 960 کیلوگرم مغز بادام کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی اظهارکرد: برابر نظریه کارشناسان امر ، ارزش ریالی کالاهای مکشوفه 27 میلیارد و 360 میلیون ریال برآورد و تعداد یک نفر در این زمینه دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از اولویت های پلیس بوده و شهروندان در صورت برخورد با هر گونه موارد مشکوک حتما با 110 تماس داشته باشند.

دستگیری باند سارقان در تبریز با 60 فقره سرقت

وی  با شاره به  دستگیری اعضای باند 6 نفره سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار محتویات داخل خودرو با 60 فقره سرقت در تبریز، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت محتویات داخل خودرو در سطح شهر تبریز، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی افزود: کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی گسترده و استخراج تصاویر سارق از دوربین های مدار بسته محل های وقوع سرقت در نهایت موفق به شناسایی 3 نفر از متهمان سابقه دار شده و پس از اخذ مجوز از مرجع قضایی طی عملیات های جداگانه متهمان را در مخفیگاه های خودشان دستگیر و جهت انجام تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی استان دلالت دادند.

محمدی افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان ، متهمان  از قبول اتهام خودداری می کردند،اما با توجه به سوابق قبلی و دلایل مستند و مستدل موجود در پرونده ، نهایتا متهمان لب به اعتراف گشوده و دیگر همدستان و مالخر اموال مسروقه را نیز معرفی کردند.

وی خاطرنشان کرد : در نتیجه 3 متهم دیگر نیز شناسایی و دستگیر شده که مجموعا به 60  فقره سرقت قطعات خودرو معترف و با راهنمایی متهمان بازسازی صحنه های سرقت انجام و بنا به اعلام کارشناسان ارزش اموال مکشوفه 3 میلیارد ریال بر آورد شده است که پرونده به همراه متهمان جهت ادامه دادرسی تحویل مراجع قضایی و با صدور قرار تامین کیفری متناسب روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان در پایان از شهروندان خواست: ضمن توجه به هشدارهای انتظامی و تجهیز وسایل نقلیه خود به سیستم های ایمنی از بجا گذاشتن اسناد، اوراق بهادار، وجه نقد و اشیا قیمتی داخل خودرو حین ترک آن در اماکن عمومی جدا خودداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما